Dit forum liep van 2008-2020, is nu gesloten en te bekijken als archief. Berichten plaats je in het nieuwe droomforum

Droom uitleg gevraagd! :(

anoniempje12345678910
8 jaar geleden

Vanochtend heb ik onrustig en druk gedroomd, bij deze droom had ik een soort dejavu... (het leek alsof ik het jaren eerder ook al een keer gedroomd had)

Mijn oma is in het waakbestaan ernstig ziek. En de dood komt langzaam dichterbij.
Nou ging mijn droom als volgt: Ik stond met mensen van de kerk en andere dierbare familie leden (ik ben christen en mijn oma is heel religieus ) beneden aan een trap buiten met op elke treden kaarsjes en schilderijen van heilige katholieken met gedenk plekken en mijn opa liep de trap op (een stenen trap met klinkertjes). Er hing een grimmige sfeer. Het was schemerig en somber. Ik ging deze keer niet de trap op maar toen ik deze droom de vorige keer droomde deed ik dit wel en het duurde heel erg lang om boven te komen ook al was de trap maar ongeveer het dubbele van een gewone trap. En naast mijn opa en ik stond een grote digitale klok die terug telde van 10 naar 0. (en bij 0 was mijn oma overleden). Ik heb haar zelf alleen gezien in bed in mijn droom toen de klok bij 0 was. (in mijn gedachten toen ik nog onderaan de trap stond)

Betekend deze droom dat ze doodgaat binnenkort of ben ik gewoon bang om haar te verliezen?
Ik zou graag uitleg willen ontvangen alvast bedankt!,Groet Anoniem

anoniempje12345678910
8 jaar geleden

En volgens mij was er boven aan de trap een soort tempeltje....

8 jaar geleden

Onbewust ben je al afscheid aan het nemen. Je bent nu al bezig met de rouw te verwerken. De sfeer staat er al naar. De trap is moeilijk te begaan, maar is wel solide. Het vertegenwoordigd een eigenschap die je bezit, waarmee je er wel goed doorkomt. De traptrede symboliseert hoe je in het leven moet overwinnen en moet ondergaan om dingen te leren, zodat je op het goede levenspad uit zult komen, een nieuw levens- en sociaal niveau behalen. Een verlichte kaars staat symbool voor verlichting, bewustzijn of de zoektocht naar de waarheid. De schilderijtjes zijn de herinneringen die je deelt met anderen, je familie bijvoorbeeld.

8 jaar geleden
Beheerder

De trap is een symbool voor de gang naar de geestelijke wereld.
Voor wie nog aan het leven hecht is dat een zware gang.
Voor de zielen die niets wegen is het echter gemakkelijk.
Rouw is ook een zware gang en de dood kan beangstigend zijn.
Maar het beeld met de heiligen en de kaarsjes is een heel mooi tafereel.
Het tempeltje geeft een belofte aan.

Mooie droom.

Logo Droominfo

Droominfo is een droomwoordenboek waar je zelf de betekenis van je droom kan vinden. Je kunt ook over je droom praten op ons forum. Zo krijg je een beter inzicht in je persoonlijke relaties, kan je de dag makkelijker verwerken en krijg je een ongecensureerde blik op je werkelijke gevoelens.

Droominfo, © 2024