Dit forum liep van 2008-2020, is nu gesloten en te bekijken als archief. Berichten plaats je in het nieuwe droomforum

wat betekent mijn droom

erika
8 jaar geleden

Hoi mijjn droom ging over dat ik op opzoek ging naar een appartementje.
Ik had ergens een woning bezichtiging en het eerste wat ik zag is een glazen wand tussen de buren en het appartement verder stond het appartementje mij wel aan wat gepraat met de huidige eigenaar. Keek ik terug naar een advertentie ervan toen zag ik er rode papegaaien /aras in het appartement.

Ik ben een tweede appartement gaan bekijken en toen ik uit de raam keek toen keek ik over n wilde zee uit
En de grond van het huisje gingen als de golven op en neer..

Beetje apart gedroomd, maar best veel dingen waarvan ik denk dit wil wat zeggen.. wie kan hier n goede verklaring voor geven.

8 jaar geleden
Beheerder

De glazen wand is een vorm van geestelijke muur.
Kan ook een gebrek aan privacy betekenen. (inkijk).
Papegaaien zijn druktemakers en na-praters (vaak egosymbolen)
De rode kleur kan op een opgewonden of fel temperament wijzen.
Vooral Ara's kunnen zeer dominant zijn.
Lijkt mij geen goed koppel.

Het tweede huis is op zand gebouwd, het heeft geen draagvlak.
Een huis kopen is natuurlijk een waagstuk dat onzekerheid oproept, (de golven? ark van Noach?), want je weet vaak niet wat de nieuwe omgeving meebrengt. Dromen kunnen vaak iets laten doorschemeren.

Het huis ben je ook zelf, als glazen huis vol twijfels.

Een verkoper of makelaar kun je als papegaai zien.

1 keer bewerkt. De laatste keer was 8 jaar geleden door Sheherazade.

8 jaar geleden

Omdat een appartement uit verdiepingen bestaat symboliseert dit je idealen, creativiteit, prestaties en verbeeldingskracht. De glazen wand belemmert deze eigenschappen. Papagaaien zijn praatjes makers. Ook kan de papegaai een vervelend of excentriek iemand uit je omgeving vertegenwoordigen.
Als je droomt dat je uit het raam kijkt, staat dit symbool voor je blik op het leven. Je blik rijkt verder. De zee is een reflectie van hoe je je voelt, want de golven staat voor emotie.

Logo Droominfo

Droominfo is een droomwoordenboek waar je zelf de betekenis van je droom kan vinden. Je kunt ook over je droom praten op ons forum. Zo krijg je een beter inzicht in je persoonlijke relaties, kan je de dag makkelijker verwerken en krijg je een ongecensureerde blik op je werkelijke gevoelens.

Droominfo, © 2024