Dit forum liep van 2008-2020, is nu gesloten en te bekijken als archief. Berichten plaats je in het nieuwe droomforum

Betekenis gevraagd

cer
8 jaar geleden

Hey iedereen!

Ik droomde vannacht iets raars en zou graag willen weten wat het betekend want ik heb dit niet mee gemaakt of aan gedacht in het dagelijks leven de dag ervoor.

Ik liep in school bij de kantine en er stond iets in de fik ik zag geen vuur maar wel heel veel rook en de rookmelder ging af en iedereen moest naar buiten en met een ladder op het dak van de school staan. Ik vond het in de droom eng want ik was bang dat het dak ook in de fik zou vliegen. Verder droomde dat ik de hond uit liet (ik heb helemaal geen hond) in de schemering buiten en er kwam een vrouw langs die ook de hond uitliet en de honden vlogen op elkaar af maar ik kon mijn hond nog optijd weg trekken. De vrouw en ik moesten een beetje lachen. (ik ken de vrouw in het echt niet persoonlijk maar ik zie dr vaak langs mijn huis fietsen omdat ze achter me woont. Groetjesss 15 jarige jongen

8 jaar geleden

De kantine is een pauze en ontmoetingsplek. Waar rook is, moet toch ergens vuur zijn. Je vlucht voor het onbekende. Het dak licht op een hoger niveau en de ladder brengt je daar naartoe. Je wilt wel kiezen voor iets nieuws en iets moeilijker, maar je voorgevoel zegt dat het toch te hoog gegrepen is, want je vreest dat het dak gaat instorten.
Droom je over een hond dan staat het voor de karaktereigenschappen van trouw, vriendschappen en loyaliteit die je bezit. Ben je misschien te goed van vertrouwen, want je laat het er op een gegeven moment er wel op aankomen.

Cer
8 jaar geleden

Dankjewel ik kan me er heel goed in vinden!

8 jaar geleden

Hai Cer, ik was eigenlijk erg benieuwd of het om school gaat (kiezen van opleiding of niveau) of gaat het om vriendschappen?

Cer
8 jaar geleden

Hey Esme

Het gaat over school ik twijfel of ik overga naar de 4de en ik moet er hard voor werken..
Vannacht droomde ik ook dat ik over een brug liep en daar onder was een diepe afgrond het was een loop brug heel smal en lang tot de overkant dit leek me ook een beetje symbolisch... Ik haalde de overkant NET maar wel met moeite

8 jaar geleden

Hai Cer, Aan de hand van je cijferkaart en gemiddelden, weet je eigenlijk wel of het wat wordt. Niet opgeven, hoor! De brug is moeilijk begaanbaar, maar je haalt het wel, met de hakken over de sloot. Doorzetten, je hebt nog wel 3 maanden.

Cer
8 jaar geleden

Dankjewel voor de uitleg maakt een hoop helder! :)

8 jaar geleden
Beheerder

Het dak lijkt mij nu niet de juiste plaats om voor een brand te vluchten.
Misschien denk je wel dat die school beter af kan branden omdat je er geen zin in hebt?
Afbranden is het verleden achter je laten.
De hond uitlaten heeft een dubbele betekenis.
Vaak komen mensen met elkaar in contact door een hondje.
Maar.... de hond is een bronstig dier dat altijd uit is op een avontuurtje.
Ze doen het nota bene op straat bij gelegenheid.
Dus het kan een seksuele betekenis hebben.
"FF de hond uitlaten", is een uitdrukking om ergens te gaan plassen.

Vuur kan koorts of emotie inhouden.
Rook maakt het zicht troebel (rookgordijn leggen).
Hier is het misschien een brandweer-oefening?
Maar als de grond onder de voeten te heet wordt.
"Kom van dat dak af!" (Peter Koelewijn)

De hangbrug is vaak een beeld van een beproeving.
De brug is een overgangssituatie.

Dus ja, of je nu de vuurproef ondergaat, of de afgrond trotseert, beiden zijn even angstig?

Logo Droominfo

Droominfo is een droomwoordenboek waar je zelf de betekenis van je droom kan vinden. Je kunt ook over je droom praten op ons forum. Zo krijg je een beter inzicht in je persoonlijke relaties, kan je de dag makkelijker verwerken en krijg je een ongecensureerde blik op je werkelijke gevoelens.

Droominfo, © 2024