Dit forum liep van 2008-2020, is nu gesloten en te bekijken als archief. Berichten plaats je in het nieuwe droomforum

Vermoorden

Kelly1357
8 jaar geleden

Goedemorgen,
Ik heb de laatste tijd heel veel dromen over mensen die mij willen vermoorden.
Vannacht was dat weer iemand zat achter mij aan in de supermarkt en begon met een geweer op mij te schieten.
Ik kon wegduiken en in deze droom ben ik in verzet gegaan en ik kon zijn geweer afpakken en begon op hun te schieten maar ze bleven leven.

Het zijn telkens andere en onbekende mensen.

Ik ben erg nieuwsgierig wat dit zou kunnen betekenen, ik ben verder gelukkig en zit goed in mijn vel dus ik kan niks verzinnen waarom deze droom zich blijft herhalen.

Reacties zijn welkom!!
Groetjes kelly ????

8 jaar geleden
Beheerder

Schieten is vaak een vorm van kritiek uiten.

Overdrachtelijk zeggen we wel ik kan je wel schieten als je iedereen zat bent.
Het helpt niet om te schieten want in dromen gaat niets dood ook al lijkt het zo.
Op een of andere manier keert het toch weer terug.

Hier denk je de rollen om te draaien maar het is vechten tegen windmolens.

8 jaar geleden

Schieten duidt op het uiten van je woede, angst, agressie en emoties. Een supermarkt is een zelfbedieningszaak. Hier krijg je geen persoonlijke aandacht en moet je maar zien hoe jij je eigen boontjes weet te doppen. Pas op het eind van de rit, als je moet betalen staat de medewerker voor je klaar. Geld, daar gaat het om in de consumptiemaatschappij.
Je kan wel in verzet gaan, maar het levert niets op. De maatschappij is hard geworden en daar moet ieder een weg in zien te vinden.

8 jaar geleden
Beheerder

Het zou nog kunnen dat je het gewoon veel te goed hebt en anderen die het met minder moeten doen hun frustraties afreageren.
Maar meestal zijn het delen van jezelf die geen aandacht krijgen en in verzet komen.
Jij kiest uit wat je hebben wilt maar houdt geen rekening met hen.
En als de innerlijke oppositie te sterk wordt ontstaan zulke dromen.

Logo Droominfo

Droominfo is een droomwoordenboek waar je zelf de betekenis van je droom kan vinden. Je kunt ook over je droom praten op ons forum. Zo krijg je een beter inzicht in je persoonlijke relaties, kan je de dag makkelijker verwerken en krijg je een ongecensureerde blik op je werkelijke gevoelens.

Droominfo, © 2024