Dit forum liep van 2008-2020, is nu gesloten en te bekijken als archief. Berichten plaats je in het nieuwe droomforum

Uitgevallen tanden en een school visjes

Zwanger
8 jaar geleden

Ik heb vannacht gedroomd dat ik twee tanden miste en een enorme slagtand had. Op de plek waar m'n tand was uitgevallen begon er weer een langzaam te groeien. Hoe dan ook was ik extreem geschrokken. Het moment dat ik in de spiegel keek zei ik tegen m'n dochter dat ik even weg moest lopen omdat ik pijn had\verdriet. Vervolgens zag ik een school visjes in een grote aquarium zwemmen, ik vond dat prachtig om te zien. Ik lees zoveel verschillende betekenissen en weet het niet goed te ontcijferen. Weet iemand wat dit kan betekenen?

8 jaar geleden
Beheerder

Waar heb je slachttanden voor nodig of bedoel je hoektanden?
Slachttanden zijn bedoeld om vlees te grijpen, dus een prooi te pakken.
Onze hoektanden herinneren nog aan het stenen tijdperk.

Visjes zijn bewoners van het onbewuste en beelden dus eigenschappen en gevoelens uit.
De vis heeft nog veel meer betekenissen vanwege de schubben als ogenmotief enz.
De vis is vooral een vruchtbaarheidssymbool.
Denk ook aan als een vis in het water of zijn element.
Echter een aquarium is een onnatuurlijke beperking en een soort denktank of persoonlijk onbewuste.
De conditie van het aquarium zegt veel over jezelf.
Zo kan het veel te klein of te groot zijn, schoon of verwaarloosd, groen of kaal enz.

Het verlies van een tand kan een pijnlijk verlies betekenen maar er is al herstel zichtbaar.
Dus was het een melktand.
Een tand verliezen heeft te maken met weerbaarheid, gezichtsverlies, een nederlaag dus.
Of verlies van doorzettingsvermogen, je tanden laten zien, wilskracht doorzettingsvermogen enz.
Je tanden ergens in zetten enz. Assertiviteit, vasthoudendheid enz.

De visjes kunnen een relatie hebben met sperma in de zin van bevruchtende invloeden.
Het aquarium is een beeld van de baarmoeder.
Veel kleuren wijzen op gevoelens.

8 jaar geleden

Wanneer je slagtanden ziet in je droom, dan ben je aan het vastbijten in iets. Maar de tanden vallen uit. Je lichaam geeft je nog een volgende kans om de situatie te overdenken en te herstellen. In een spiegel kun je een moment vinden om goed naar jezelf te kijken en te overwegen wat positief en negatief is. De goede en slechte eigenschappen op een rijtje te zetten en daarmee aan de slag (slagtand) te gaan. Je dochter is een zelfbeeld van jezelf in de jongere versie. Als je een vis ziet zwemmen in je droom wijst dit op inzicht uit je onderbewustzijn. Een school vissen geeft vruchtbaarheid aan. Het grote aquarium verwijst naar water wat je emotie symboliseert. Vandaar dat je ook pijn en verdriet voelt. Je hebt een moment nodig om weer tot jezelf te komen en alles weer op een rijtje te zetten.

Zwanger
8 jaar geleden

Ik kan me absoluut vinden in uw uitleg Esme! Ik ben in verwachting en wil graag doorwerken zoals ik al deed.echter mijn lijf werkt niet meer mee, hierdoor moest ik me ziekmelden. Ik voel me hier echt vervelend over.

8 jaar geleden

Fijn, bedankt voor je reactie, zwanger. Sheherazade, zat ook op het goede spoor. De uitleg bestaat bij hem uit elk symboliek apart. Maar de strekking is hetzelfde. Groetjes, Esme

Logo Droominfo

Droominfo is een droomwoordenboek waar je zelf de betekenis van je droom kan vinden. Je kunt ook over je droom praten op ons forum. Zo krijg je een beter inzicht in je persoonlijke relaties, kan je de dag makkelijker verwerken en krijg je een ongecensureerde blik op je werkelijke gevoelens.

Droominfo, © 2024