Dit forum liep van 2008-2020, is nu gesloten en te bekijken als archief. Berichten plaats je in het nieuwe droomforum
Hallo mensen ik droomde gekke dingen:
Ik was in een park net buiten een drukke stad met allemaal mensen waar mee ik aan het praten was (sommige waren engels) het was best gezellig alleen het was toch een sombere sfeer qua weer donkere wolken maar geen regen maar toch was iedereen vriendelijk tegenelkaar. Er was een klein jongetje die ook daar liep en steeds stukken hout meenam naar een onbekende plek niemand wist waar naar toe. Later ging ik ik in eem hangmat liggen (overdekt) en draaide ik daar helemaal in de knoop maar ik vond het niet erg. Toen ik eruit kwam zag ik een engelse vrouw de moeder van het jongetje en ik zag waar de jongen het hout heen bracht. Achter een klein heuveltje verzamelde die allemaal hout blokken. Later droomde ik ook dat ik o een kruispunt stond met mijn moeder we hadden gedrukt op het stoplicht maar hij werd maar niet groen dus mijn moeder ging al maar ik bleef wachten ookal kwamen er geen auto's langs. Ook was ik daarna met allemaal andere jongens in een kleedkamer waar we aan het omkleden waren. De jongens kende ik maar was ik in mn bewuste leven alweer vergeten (oude schoolvrienden). OJa en er liep een kleine spin door de kleedkamer en de jongens wouden hem doden maar andere riepen NIET DOEN DAT IS ZIELIG! En ik vond dat ook.. uiteindelijk liep het spinnetje weg.. later in een andere droom kwam ik met mn familie bij een griekse familie aan (griekenland is voor mij wel een bijzonder en mooi land in het echte leven en ik voel me er altijd thuis) en er was een oma die mij drie zoenen gaf en op fotos die ik mee bracht kuste ze zelfs ook. Het was een vreemdeling maar in mn droom was dat dus mijn oma en het voelde heel goed en ik was gelukkig ,sorry voor de rommelige uitleg maar ineens kwamen sommige dingen weer binnen.
Wat betekend dit?
Bedankt groetjes danny
Een park is een tegenhanger van een drukke stad. In het park ontvlucht je de drukte en waan je in een rustige natuuraangelegde omgeving. Het zijn momenten waarbij je even terug kan trekken. De sfeer is goed, maar er is een dreiging. Je onbewuste detecteert donkere wolken. Wat hangt er toch boven je hoofd, wat je onrustig maakt? De wolken geven geen regen. Regen staat voor water en dat is emotie. Op een één of andere manier kun emoties niet vrij stromen.
Het kleine jongetje is de jongere versie van jezelf. Het hout is massief en dus star. De rust die je zoekt kun je ook niet tot uiting brengen. Je raakt helemaal in de war in die hangmat en je vind het helemaal niet erg of negeer je de verlangens die je hebt?
De moeder staat voor de zoektocht naar de verzorging van een vrouw. Het kan je moeder zijn of een
vriendin. Op het kruispunt kies je een richting naar de weg van je levenspad. Opnieuw kom je een vrouwspersoon tegen. Je moeder negeert het rode stoplicht en gaat haar eigen gang. Je moet jezelf maar redden. In een kleedkamer kleden mensen zich om. Het is bijna als een metamorfose. Dit staat voor de routine doorbreken. Je wil graag een verandering zien in je leven.
En dan kom je weer iets vrouwelijks tegen en dat is de spin die vrouwelijkheid symboliseert. Je hebt wat met die dames.
Beheerder |
Je ligt in de knoop met jezelf gezien die hangmat. (connecties met de latere spin als negatief moedersymbool)
Of je bent, en dat geeft de droom duidelijk aan, aan het "doordraaien".
Waarom sta je zo sukkelig te wachten op dat groene licht terwijl er geen gevaar dreigt?
Moet moesje je helpen oversteken, of ga je eindelijk zelf op weg?
Wat moet een jongetje met zoveel houtblokken?
Een fikkie steken of een blokhut bouwen?
Dat park en de vakantie heb je misschien wel nodig?
Maar je kunt ook te passief worden.
De rust van de natuur wordt verstoord door de donkere geestelijke dreiging.
Een contrast aan stemmingen (depressie).
Droominfo, © 2024