Dit forum liep van 2008-2020, is nu gesloten en te bekijken als archief. Berichten plaats je in het nieuwe droomforum
Ik droomde vannacht dat ik bij mijn oma (oma heeft nog minder dan een jaar te leven in het echt) en opa logeerde en 'sochtends vroeg rond zeven uur ging ik naar buiten naar de zee en zwom steeds heen en weer van mn oma's flat tot het eiland. Het jammere is dat ik niet weet wat ik steeds haalde want ik had steeds een voorwerp mee. Op het eiland zat helemaal boven op (mijn huis uit het echte leven) een vogelnest met kleine vogeltjes en een moeder. Maar steeds zwom ik dus heen en weer en als ik terug zwom wist ik soms niet meer waar de flat was. Maar in de verte zag ik steeds een hele grote rode russische ronde toren die vlakbij de de flat was. Dit was iedere keer een herkenningspunt. Toen ik uiteindelijk terug kwam bij de flat was ik bang dat mn opa en oma boos werden want ik was zomaar sochtends vroeg weggegaan. En ik liep door het trappenhuis naar boven naar hun verdieping en kwam mn opa tegen maar ik deed net of ik hem niet zag ik had ineens een bril op en een lange jas om onherkenbaar te zijn maar dat was ik wel dus .. hij zij gedag en ik zei bent u niet boos? Nee hoor ... ik was niet ongerust .. dit was het wel zo.n beetje. ( ik snap niet waarom ik deze droom droom wantik heb nooit ruzie met mn opa ofzo dus het zijn niet gevoelens die ik moet verwerken van ruzie ofzo)
Kan iemand deze droom uitleggen?
Alvast hartelijk bedankt! :)
Beheerder |
Een vogelnest heeft vaak te maken met broedzorg of verzorging.
Het nest is ook een vorm van thuissituatie. (basis)
Maar het is ook een geestelijk symbool, want vogels beelden gedachten en ideeën of zielen uit.
De rode toren is als een baken of een vuurtoren?
Een toren is weer een fallisch element. Het doet hier strijdbaar aan.
Rood is een dynamische kleur die aan Mars en vuur maar ook emotie of b.v woede doet denken.
Misschien bestaat er een relatie met het Kremlin? Rood is de kleur van de revolutie.
De kleur robijnrood komt b.v. ook in de alchemie voor als laatste fase in het destillatieproces (geestelijke zoektocht)
Een eiland geeft een isolement aan. Het huis ben je bijvoorbeeld ook zelf.
De zee is een moederlijk beeld van het onbewuste met emoties en leven, beweging.
Het is niet bekend wat je steeds ophaalde of opdook?
Vaak haal je de nodige zaken uit het onbewuste op voor een volgende dag.
De terugkeer naar zee is symbolisch overgaan naar de "andere kant".
In bepaalde muziekstukken komt het dodeneiland voor.
Het mythische eiland heeft mensen altijd geïnspireerd.
Het is komisch dat je denkt je te kunnen vermommen in dromen, want dat is puur verbeelding.
Zoals je bril een bepaalde kijk aangeeft. De soort bril zegt ook iets.
Een zonnebril kan betekenen dat je het te zwart ziet, of iets niet wilt zien, of verdriet verdringen wilt.
In dromen heb je geen brillen nodig.
1 keer bewerkt. De laatste keer was 8 jaar geleden door Sheherazade.
Droominfo, © 2024