Dit forum liep van 2008-2020, is nu gesloten en te bekijken als archief. Berichten plaats je in het nieuwe droomforum

Naakt op school

anoniem123456
8 jaar geleden

Ik droomde dat ik op school liep 's avonds en we hadden gym. Iedereen had al omgekleed toen ik aankwam maar ik nog niet. En ik had mn spullen niet mee dus ik moest de school door in m'n eentje en het was heel stil en buiten was het donker maar binnen licht. Toen ineens liep ik op de trap en was ik naakt ik had alleen een t-shirt aan en later dacht ik boeiend ik trek die ook uit. Want er was toch niemand en dat stond nog gekker. Het boeide me niet wat mensen er van vonden want ik had een lucide droom dus ik wist een beetje dat ik droomde maar ik kon de gebeurtenissen niet helemaal besturen. Ik droomde ook dat ik weg van school was gegaan en ik had namelijk een uur vrij tussen door en vergat de tijd.... Dit droom ik heel erg vaak: Dat ik een tussenuur heb en dan naar huis ga en dingen ga doen thuis en dan kijk ik op de klok en dan ben ik veel te laat en dan moet ik altijd haasten maar ik kom altijd langzaam vooruit bij rennen of fietsen en het voelt heel zwaar. Wat is de betekenis hiervan? Ik was uiteindelijk afwezig gezet in het systeem. Toen ik op school aankwam was de les alweer voorbij en het was ook al 11 uur in de avond.... Heel raar het was helemaal donker buiten.... De hele droom geen daglicht gezien.... Een droom daarna droomde ik dat ik fietste en langs een huis reed waar in allemaal tulpen stonden binnen. (ik had deze droom een paar weken geleden ook) Maar toen waren het echte tulpen en stond de hele kamer er meevol en nu stonden ze alleen in een rijtje langs het raam en waren ze nep... Dit was mijn bizarre droom..

Ik hoop dat iemand een betekenis voor mij heeft :) ?

Groetjes , C (Jongen 15)

8 jaar geleden
Beheerder

De school heeft vaak met levenslessen te maken.
Jij echter ontloopt die lessen.
Je vooruitgang verloopt moeizaam. Je mist de aansluiting op het leven.
Je denkt buiten de school te kunnen leven.
Het is altijd een dilemma.
Je leeft immers niet om te studeren, maar zonder studie kom je ook niet ver.
Psychische hindernissen remmen je.
Je ziet het ook te zwart, want buiten is het nacht en in de school brandt licht.
Dus die school is een belangrijk beeld vaak een Zelfbeeld.

Dat je naakt loopt betekent dat je je nergens voor geneert en maling hebt aan alles.
Naakt lopen betekent ook emotioneel laten zien wie je bent. (ongeremde openheid)
In de realiteit zou je niet zomaar naakt lopen.
Dus hier is sprake van het ontbreken van een adequaat gevoelsleven.\
Je wilt vrij zijn, maar bent het niet.

De weerzin tegen de school maakt dat je loden schoenen hebt.

Naaktheid kan ook betekenen dat je de aardse jas afleggen wilt (escapisme, doodsdrift).
Naaktheid kan losbandigheid betekenen, iets wat je in een school nu juist niet kunt toelaten.

Het huis vol tulpen is een beeld van goede sfeer en veel gevoelens (kleuren)
Het kan natuurlijk wat overdadig worden als het huis overwoekerd raakt door de natuur.
De tulp is een bolgewas. Beeldt mogelijk de zielebloem uit?
De staat van de bloemen zegt natuurlijk iets over je conditie.
Ofwel in dat huis is het een vrolijke sfeer, terwijl jij alleen de nacht ziet.
Depressiviteit?

Tulpen hebben een brede betekenis.
Omdat ze overwinteren als knol zijn het symbolen van eeuwig leven, of nieuw leven (na de winter).
Het zijn ook symbolen van liefde. Omvattend.
De bol of knol is weer een baarmoedersymbool.

Tulpen zijn helemaal niet zo Nederlands, ze komen oorspronkelijk uit Perzië.

8 jaar geleden

’s Avonds nog eens gaan gymmen is niet bevorderlijk voor je slaap en ritme. Je bent er niet aan gewend en daarom ben je te laat met aankleden. Je was de enige persoon op school en dat kan wijzen op eenzaamheid.
Door naakt te zijn laat je je ware aard zien. Het boeit je niet als mensen je zien. Je showt je hele hebben en houden. Ik weet niet of anderen daar op staan te wachten.
Als je de tijd niet in de gaten houdt, kun je weer te laat zijn. Heb je dat in het echte leven ook, als maar achter de feiten aanlopen? Dat je weer je huiswerk niet af hebt.

Logo Droominfo

Droominfo is een droomwoordenboek waar je zelf de betekenis van je droom kan vinden. Je kunt ook over je droom praten op ons forum. Zo krijg je een beter inzicht in je persoonlijke relaties, kan je de dag makkelijker verwerken en krijg je een ongecensureerde blik op je werkelijke gevoelens.

Droominfo, © 2024