Dit forum liep van 2008-2020, is nu gesloten en te bekijken als archief. Berichten plaats je in het nieuwe droomforum

fiets kappot

c.
8 jaar geleden

Hey iedereen,

Ik droomde vannacht dat ik voor het raam naar buiten stond te kijken en het wae kwart voor twaalf en nogsteeds schemerig buiten. De droom erna: ik was met een oude schoolvriendin in een donkere fietsenstalling en er kwamen andere jongeren langs die fietsen die niet opslot stonden te stelen. En het ergste was dat ik ze tips gaf hoe dat moest (voor de duidelijkheid in het echt ben ik eerder onzeker en zou ik dit nooit doen) ik deed het meer om erbij te horen. We moesten snel zijn want de les begon bijna alleen mn fiets was ineens kappot. En ik ging een paar dagen later met mn moeder naar een huis waar een vrouw was die ik in het echt ken.. maar in de droom was ze fietsen maker en ze had mn fiets gemaamt. Ze zei: ik hoef er geen bijdrage voor hoor! Ze was denk ik begin 50.. het huis van dr stond midden in een weiland en ik zag toen ik er naar toe fietste een wolf/vos in het gras liggen maar hij deed niks (alleen gras eten) raar voor een roofdier). Dit was mn droom wel zo.n beetje.

Kan iemand me deze droom uitleggen :) ?? Bedankt, C.

8 jaar geleden
Beheerder

Fietsen heeft vaak een erotisch/ seksuele betekenis.
Zoals ook het slotje en sleuteltje.
Dat het in het geniep plaats vindt zegt al veel.
Ook de latere wolf die, hoe paradoxaal, gras eet.
Dat klopt niet, de wolf is nu eenmaal een vleeseter en roofdier.
Je zou graag wensen dat hij ongevaarlijk is, net als die kwajongens.
Maar voor je het weet, ben je door die knapen "gebruikt" of mede-dader.
De oude vrouw doet denken aan grootmoeder uit Roodkapje.
Zij moet de "schade" herstellen.
Het gaat hier om de confrontatie met het kwade element.
Het is wel leuk eens ondeugend te zijn maar samen met die knapen loopt het snel uit op andere acties van grensoverschrijdend gedrag.
Jongens hebben sneller de neiging over de streep te gaan.

Vooral de "fietsenstalling" is vaak een "ontmoetingsplaats".

8 jaar geleden

Voor het raam naar buiten kijken, duidt op uitzicht naar buiten. Dat het nog donker is, om deze tijd, ligt aan het weer. Er hangt je iets boven het hoofd en dat is zware bewolking. Als je denkt aan de geestelijke gezondheid kan het wijzen op een depressie. Het kan ook zijn dat je tegen een depressie aanzit.

De oude schoolvriendin wijst op je oude gewoontes en vorming. In de fietsenstalling is het ook donker en dat maakt dat je gezichtsvermogen extra moet werken om jezelf te beschermen. En het blijkt wel dat het niet veilig is, want de jongens nemen iets mee wat niet van hen is. Boeffen zijn het. Je moet uitkijken dat je je niet inlaat met zulke types, want dan dwaal je helemaal af.

Dan gaat je fiets kapot. Hierdoor heb je niet meer (tijdelijk) de mogelijkheid om snel je eigen weg te kiezen en wordt je afhankelijk van je moeder. Is het Reintje de Vos, de sluwe vos? Hij pakt je zo in.

8 jaar geleden
Beheerder

Je kunt nog denken aan de wolf in schaapskleding (voor de schijn braaf gras eten).
Maar de wolf als wellustig monster heeft wel iets anders op het menu staan.
Het betekent dat je niet naar je gezonde instinkten luistert en met potentiële "wolven" omgaat.

Mee doen om erbij te horen is vaak al een halve "inwijding" d.w.z. een seksuele bravourhandeling.
Fietsen die niet op slot staan ontbreekt het aan grenzen of normen of gezond besef van gevaar.

Denk aan de uitdrukking "op een oude fiets moet je het leren".
Dat is een onmiskenbare woordspeling.

8 jaar geleden

Ik ben echt heel benieuwd naar de reactie van C. We hebben echt alles uit de kast getrokken om de symboliek te analyseren. Sheherazade, wat ik over het hoofd heb gezien, heb jij aangevuld en andersom. C., ik hoop dat je een reactie wil geven.

Logo Droominfo

Droominfo is een droomwoordenboek waar je zelf de betekenis van je droom kan vinden. Je kunt ook over je droom praten op ons forum. Zo krijg je een beter inzicht in je persoonlijke relaties, kan je de dag makkelijker verwerken en krijg je een ongecensureerde blik op je werkelijke gevoelens.

Droominfo, © 2024