Dit forum liep van 2008-2020, is nu gesloten en te bekijken als archief. Berichten plaats je in het nieuwe droomforum
Hii, ik ben degene van het bericht van gister) van de regenboog en het fietsen
Vannacht droomde ik dat ik op de fiets naar huis ging en er fietse kleine kinderen voor me die hum handen uitstaken want ze gingen naar links alleen ze deden het zo laat dat ik werd afgesneden en ik viel... later was ik thuis en ik zat op de bank en buiten was het donker (schemerig) en ik keek uit op een boom met donker paarse bladeren. En toen was er ook een vriendin van mn moeder die een boek wilde lezen en ik moest dus eff het licht binnen aan doen maar het werd niet veel lichter... alleen de schemer lamp deed het.later had ik moeite om niet te huilen omdat er dus een vriendin bij was durfde ik niet te huilen (ik weet niet waarom ik huilde)
.
Wie weet wat deze droom kan betekenen?
Bedankt, daan 15 jr
Hai An,
Je hebt wel vaker dromen geplaatst, zie ik. Maar wat ik jammer vind, is dat je geen reactie geeft naar aanleiding van de uitleg. Ik zou het erg leuk vinden als je dat met deze droom wel doet.
Op de fiets kies jij je eigen weg. Je hebt de regie tot hieraan toe in handen. Dat de kinderen naar links en dat werkt averechts. Ze snijden je gewoon af. De schemering is je onbewuste kant. Misschien doe je wel stoer, maar in werkelijkheid erger je aan die anderen.
Beheerder |
De sfeer van de regenboog lijkt hier geheel verdwenen te zijn.
Te roze brilletje misschien?
Je wordt omver gereden door naar links (meestal het onbewuste)afslaande kinderen of eigenschappen.
Dan de duisternis en de boom met zijn lijdzame paarse bladeren.
Er broedt verdriet, maar mogelijk staat dit in verband met de regenboog?
Eerst huilen voor de zon doorbreekt en de regenboog verschijnt.
Hey esme :)
Dankjewel!
Ik snap niet precies wat je er mee bedoeld maar toch bedankt.. dus het betekent dat ik me erger aan iemand? Dat kan opzich wel kloppen.. heb je vragen? Ik geef graag antwoord. Groetjes :)
Hey seherazade,
Bedankt dat je altijd snel atwoord!
Ik wil eff zeggen dat je droomuitleg goed is maar toch wel een beetje symbolisch ik zoek meer een beetje waarom ik het droom (ligt helemaal aan mij hoor dat ik het niet altijd snap) en als je iets wilt weten over me zodat jullie beter mn droom kunnen begrijpen kan je alles vragen :) groetjes
Beheerder |
Ja An, ik ken je verdere omstandigheden niet en daarom is het ook door ontbrekende reacties op onze inspanningen (Esme) moeilijk tot onmogelijk iets naders te zeggen.
Zonder persoonlijke informatie blijven dromen in een meer algemene symbolische uitleg hangen.
Het is duidelijk dat er iets je levenspad doorkruist, maar kinderen of een regenboog hebben een meervoudige betekenis, zoals elk symbool.
Zo kan een regenboog een vredessymbool en hoop betekenen, maar bij een te optimistische houding als je alleen maar naar de lucht kijkt, zul je over je eigen voeten kunnen vallen.
De eerdere legerhelikopter lijkt mij een mannelijk agressieve invloed, of iets wat je leven dirigeert en domineert. Of je roze sprookje (relatie?) is minder mooi dan het lijkt.
1 keer bewerkt. De laatste keer was 8 jaar geleden door Sheherazade.
Hai An.,
Leuk dat je reageert. Weet je, een droom is één en al symboliek. Het is het onbewuste dat spreekt in je droom. Wat wij doen is die hele droom uit elkaar te trekken om de symboliek die in je droom aanwezig is te verklaren. Soms gaat het per symbool, en dan ziet deze uitleg als een opsomming van betekenissen.
We kladden niet zomaar wat in onze uitleg op internet, maar we zoeken de bron op en zoeken hoe de symboliek in elkaar steekt. De bron kan komen vanuit mythes of fabels of de archetypes. Archetypes kun je ook wel vergelijken met tekenfilmpoppetjes of personages uit films/boeken, waarin superman de held is of de reus een gevaarlijk monster is.
Symbolieken verklaren is ook een andere manier van denken. Het is een vertaling van beeldspraak of soms van woordspelingen. Er zijn psychologen zoals Freud en Jung die vanuit dromen de aard van het probleem vinden door symbolen te verklaren. Daar zijn wij o.a. door geïnspireerd. Weet je, ik vind het best moeilijk om uit te leggen hoe een droom uitleggen werkt. Het begint voor mij een routine te worden, die andere manier van denken. Eerder gebruikte ik veel het dromenwoordenboek. Maar niet alles kun je opzoeken, dus op een gegeven moment komt het vanuit kennis.
Je snapt het wel van wat ik vertel over de uitleg, want wat in je droom naar voren komt is inderdaad dat jij je ergert aan mensen. Maar je laat niet merken dat je ze vervelend vindt. Daarmee krop je je emoties op en laat jij je onbewust over je heen lopen. Kijk, dat kon ik er ook wel neerzetten als uitleg, maar ik wil laten zien hoe ik op deze verklaring kom. Ik verklaar dan de symboliek. Symbolieken kunnen meerdere betekenissen hebben, dus ik kan er ook wel eens naast zitten.
Groetjes, Esme
3 keer bewerkt. De laatste keer was 8 jaar geleden door Esme.
Beheerder |
Een goede droomuitleg is geen natte vingerwerk.
Het is een dialoog met de dromer die de sleutel wel bezit maar de code niet verstaat.
Zonder interactie kom je dus niet altijd verder, alhoewel een reeks dromen het thema zeker naar voren zal brengen. Soms moet je een vervolg afwachten voor het duidelijker aftekent.
De glazen bol is in dit geval mijn ietwat beslagen beeldscherm.
Droominfo, © 2024