Dit forum liep van 2008-2020, is nu gesloten en te bekijken als archief. Berichten plaats je in het nieuwe droomforum

Graf van mn vader

Anoniem_x
8 jaar geleden

Hallo allemaal,

Ik heb gedroomd dat ik naar de graf van mn vader ging. En alles wat ik tegen hem zei hij hoorde me. En ik ging daarheen voor de eerste keer omdat ik een hele belangrijke stap ging zetten in mijn leven, ik ging verloven. En ik vroeg aan mn vader of hij over hem altijd wilt waken(over de jongen met wie ik ging verloven in mn droom) en alles wat ik zei hij hoorde me want het graf bewoog ook toen ik dat allemaal zei en ik voelde ook gewoon dat hij me hoorde. 3 dagen voor deze droom heb ik in Real life gebid voor mij en die jongen en of mijn vader als engel over ons wilt waken.

Wat betekent deze droom?

Gr,
Anoniem

8 jaar geleden

Het graf van je vader in je droom zegt dat je nog verder mag verwerken in het verlies van je vader. Je mist je vader bij onvergetelijke momenten en dagen waar de familie bij elkaar komt. Het missen zorgt voor leegte in je gevoel. Je probeert het goede uit het leven te halen door onder andere te bidden en visualiseer je jouw vader als een engel. Je hoeft niet bang te zijn dat je vader zich omkeert in zijn graf.

1 keer bewerkt. De laatste keer was 8 jaar geleden door Esme.

8 jaar geleden
Beheerder

Is het niet zo dat je je onzekerheid in het leven met rituelen en een behoefte aan een vaderfiguur probeert te compenseren? De vader is een verlengstuk van god.
Dat hij beweegt, of het graf, wil nog niet zeggen dat hij het ermee eens is.
De boodschap is niet erg duidelijk lijkt mij, want waarom zou hij in dat graf blijven liggen?
Je verstoort als het ware zijn rust.

Er gaat geen gevoel van vrede uit van de droom.
Maar net zoals Esme al opmerkte, ben je nog niet klaar met de verwerking en het gemis van een vaste hand.
Nu hoop je die vaste hand te vinden in die relatie omdat je zo, onzeker bent.

Logo Droominfo

Droominfo is een droomwoordenboek waar je zelf de betekenis van je droom kan vinden. Je kunt ook over je droom praten op ons forum. Zo krijg je een beter inzicht in je persoonlijke relaties, kan je de dag makkelijker verwerken en krijg je een ongecensureerde blik op je werkelijke gevoelens.

Droominfo, © 2024