Dit forum liep van 2008-2020, is nu gesloten en te bekijken als archief. Berichten plaats je in het nieuwe droomforum

dak

tmkira
8 jaar geleden

vannacht droomde ik dat ik met een jongen ging afspreken en toen zei hij "kom we gaan naar mijn lievelingsplek." toen waren we op een dak waar je de lucht super mooi kon zien. we gingen op het dak zitten, maar toen kwam er een politie aan. we gingen zo snel mogelijk van het dak af en wegrennen voor de politie want we mochten eigenlijk helemaal niet op het dak zitten. ook nog herriner ik me vaag een stukje dat ik met hem ging logeren en dat mijn ouders weg waren. (de jongen is trouwens gewoon een vriend niet die ik leuk vind ofzo.)

8 jaar geleden
Beheerder

Kom van dat dak af.
Oud liedje.

Je mag er niet zitten van je gewetenspolitie.
Je zit te hoog in je bol of zoekt het te hoog.
Meestal is het ook gevaarlijk.
Verder sta je niet met je benen op de grond.
Het hangt ervan wat voor dak het was, een schuin dak is natuurlijk gevaarlijker dan een plat.
Maar de droom wijst denk ik meer op de hoogte.
Je kunt uit je dak gaan van een verliefdheid en romantisch sterren kijken of de wolken bestuderen.
Realistisch is het meestal niet.
Doet wat denken aan dromen op een berg, ver van de wereld.

tmkira
8 jaar geleden

ik droom heel vaak over hoge dingen en vliegen. het is raar dat ik zovaak daarover droom maar op zoveel verschillende manieren. laatst droomde ik bijvoorbeeld ook dat er een heel hoog huis was waar je in naar boven kon klimmen. er zaten balken waar je op kon klimmen maar ook spinnenwebben waar je doorheen moest... het was een soort hindernis. op een gegeven moment kwam ik boven aan en zag ik een super mooie zonsondergang.

8 jaar geleden
Beheerder

Je zoekt het te hoog of probeert te ontsnappen.
De spinnenwebben zouden je moeten afschrikken.
Webben zijn ook verwarde gedachten.
Webben houden je gevangen.
Spinnen zijn vaak negatieve moedersymbolen.

De vraag is wat er verder in dat huis te vinden is dat je zo naar die zolder vlucht?

Het is in geen geval een bewijs van hogere inwijdingen of geestelijke groei.
Het is escapisme en zweven.

tmkira
8 jaar geleden

dankjewel :)!

Logo Droominfo

Droominfo is een droomwoordenboek waar je zelf de betekenis van je droom kan vinden. Je kunt ook over je droom praten op ons forum. Zo krijg je een beter inzicht in je persoonlijke relaties, kan je de dag makkelijker verwerken en krijg je een ongecensureerde blik op je werkelijke gevoelens.

Droominfo, © 2024