Dit forum liep van 2008-2020, is nu gesloten en te bekijken als archief. Berichten plaats je in het nieuwe droomforum

wereld gaat tenonder

tmkira
8 jaar geleden

vannacht had ik toch een rare droom. ik droomde dat de wereld ten onder zou gaan. overal was chaos en iedereen wou weg gaan met de trein. ik en mijn zus ook. ik weet niet waarheen maar ik weet wel dat ik heel kalm was voor het ten onder gaan van de wereld. dus we waren bij het station aan gekomen en alles daar was donker en zwart. we wilden in de trein gaan maar er waren 2 mensen die andere mensen gingen doorlaten of zo en heel veel mensen stonden buiten want zij waren niet door gelaten. ik en mijn zus wel. we gingen in de trein.
ik had ook nog een stukje gedroomd dat ik een ketting vond ofzo die ik kwijt was. ik vond hem heel mooi en dacht oh die ga ik vaker dragen. want hij was gewon van mij dus. maar in het echt heb ik die ketting nooit gehad. dat was na dat de wereld zou vergaan. maar ik had niet gedroomd dat de wereld ook echt ten onder ging. alleen dat het overal een probleem was en dat iedereen bang was en overal chaos was. ik was alleen niet zo bang.

8 jaar geleden

Het is een innerlijke strijd die je met jezelf levert. De chaos van het leven. Is er weinig structuur in je leven? In de trein laat jij je vervoeren en heb je geen keus welke richting je op gaat. Een ketting staat voor een verlangen los te breken uit een bepaalde routine, een oude denkwijze of relatie.

8 jaar geleden
Beheerder

Een ketting is ook een snoer, dat het leven uitbeeldt.
Als de wereld vergaat staat je bewustzijn op instorten door een crisis.
Soms moet het oude worden vernietigd en alle schepen verbrand voor er iets nieuws ontstaan of je wel vooruit wordt gedwongen en je zaken op te pakken.

tmkira
8 jaar geleden

ik denk als ik het zo lees dat ik weet waar de ketting voor staat. ik heb in augustus een jongen leren kennen die ik toen maar een week heb gezien. sinds dien denk ik nogsteeds heel vaak aan hem. toen ik gisteravond in bed lag heb ik nog aan hem gedacht. "Een ketting staat voor een verlangen los te breken uit een bepaalde routine, een oude denkwijze of relatie." ik denk dat ik los moet breken van hem. ik praat ook nooit meer met hem gewoon de herrineringen van toen ik met hem was daar denk ik altijd aan.

Logo Droominfo

Droominfo is een droomwoordenboek waar je zelf de betekenis van je droom kan vinden. Je kunt ook over je droom praten op ons forum. Zo krijg je een beter inzicht in je persoonlijke relaties, kan je de dag makkelijker verwerken en krijg je een ongecensureerde blik op je werkelijke gevoelens.

Droominfo, © 2024