Dit forum liep van 2008-2020, is nu gesloten en te bekijken als archief. Berichten plaats je in het nieuwe droomforum

Wat betekent mijn droom

Jane17
8 jaar geleden

Hallo,

Wie kan mijn droom uitleggen? Ik kom in een kamer van mij, opnieuw ingericht, heb ik niet zelf hoeven doen, is dus voor mij gedaan.
Er staat een bed, keurig opgemaakt op de ouderwetse manier, met een deken en een strak gestreken laken. De deken is rood. Stukje verderop ligt een kein tapijtje, rood dat overgaat in wit, met aan één kant wat bloemetjesdessin, wit op rood. Verder staat er niets in de kamer, alleen - en dat vind ik zo gek - een mooie kamerplant, die het heel goed doet op de plek waar ik in bed zou moeten gaan liggen, iets beneden het kussen. Ra ra ...

Groetjes van Jane

8 jaar geleden
Beheerder

Het gaat hier om de kleuren rood en wit.
Dat zijn symbolen die voor mannelijk en vrouwelijk staan en dus ook voor vruchtbaarheid. (1+1=3)
Het zijn de oude alchemistische kleuren.
Wit is natuurlijk ook zuiverheid en daarom zijn we niet ver van maagdelijkheid en het rood van.......?
Juist, Roodkapje. Freud had natuurlijk helemaal gelijk (voor deze keer dan).

Maar om nu als plantje in bed te moeten liggen, lijkt mij geen leuk vooruitzicht.
Toch kan het iets aangeven van een nest waarin iets uitgebroed wordt.
De plant ziet er blijkbaar goed uit.
Deze plant kan de of een ziel betekenen.
Toch hoort een plant niet in bed zelfs niet als kasplantje.

De kamer doet steriel aan als een ziekenhuis want je zegt niets over verdere inrichting.
Het zou ook een kinder- of kraamkamer kunnen zijn. Het bed heeft een analogie met de baarmoeder.

Dus hoe dat weer spoort met jouw situatie?

Logo Droominfo

Droominfo is een droomwoordenboek waar je zelf de betekenis van je droom kan vinden. Je kunt ook over je droom praten op ons forum. Zo krijg je een beter inzicht in je persoonlijke relaties, kan je de dag makkelijker verwerken en krijg je een ongecensureerde blik op je werkelijke gevoelens.

Droominfo, © 2024