Dit forum liep van 2008-2020, is nu gesloten en te bekijken als archief. Berichten plaats je in het nieuwe droomforum
Hallo
Ik heb de laatste tijd vaak dromen over ruzie met mijn partner, het definitief uit elkaar gaan of al uit elkaar zijn in de droom en nu ook een droom waarbij hij mij ontrouw is.
In de laatste droom waren wij (met toeval) met de vriendenkring waarin wij elkaar ook hebben leren kennen. Deze vrienden hebben wij beide al ruim 9 jaar geen contact meer mee. Geen ruzie, maar puur verwaterd door de tijd heen.
We waren op straat op weg om naar huis te gaan Toen we een vriend van hem tegen kwamen. Door praten besloten we ergens even te zitten en te eten. Op datzelfde moment kwam er, voor mij onbekend, een vrouwelijk persoon langs die schijnbaar mijn partner kende van vroeger en begonnen ook zij te praten met de uitnodiging zich toe te voegen aan het ongeplande etentje ook met de andere oude vriend. We besloten met De auto te gaan (wat ineens een busje voor 9 a 10 personen was) terwijl ik liep naar de passagiers zijde stond mijn partner bij de geopende kofferbak. Terwijl ik voorbij liep dacht ik in mijn ooghoeken te zien dat hij met liplezen iets aan haar zei. Op dat moment deed ik nog of ik het niet had gezien en ging zitten op de bijrijders stoel. Toen hij instapte, stapte hij achter in naast haar en waren ze erg flitterig bezig. Ineens zat er ook een andere vreemde achter het stuur op het moment dat ik mij afvroeg wie er ging rijden.
We kwamen bij een restaurant aan en de andere vrouw probeerde bij af te leiden door steeds iets te vragen wat ik in mijn telefoon moest opzoeken: ondertussen was hun gesprek vol op gang en kon ik niet alles goed volgen wat er gebeurde.
Op een bepaald moment kwamen er 5 a 6 vrienden (ook van de vriendenkring van vroeger) binnen en schoven aan. Het eerste wat 1 van de vriendinnen zei was "soms blijf je geloven in een sprookje he!?" Waarop ik antwoordde "het kan ook hoop zijn dat alles goed komt, maar soms moet je ook keuzes maken voor jezelf en knopen doorhakken"
Op dat zelfde moment reageerde de andere vrouwelijke persoon met "zijn jullie altijd zo afstandelijk?" Waarop ik reageerde met "nee, meestal niet, maar het kan er toe leiden door de acties die hij uitvoert"
Enkele ogenblikken daarna stond ze op en liep ze een trap op waar de toiletten zouden zijn. Ik keek mijn partner aan en hij keek alsof mijn gevoel en uitingen hem totaal niks deden. Er kwamen geen vragen. Op dat moment confronteerde ik hem met wat ik zag bij de kofferbak en hoe ze met elkaar spraken aan de telefoon. Hij kreeg toen een berichtje en bij het berichtje zat ik de vrouw haar foto. (De vrouw die zojuist naar het toilet was gegaan)
Ik vroeg wat hij mij wilde vertellen. Hij gaf aan dat hij een berichtje kreeg voor nu... Hier...ik vroeg "wat nu... Hier!?"
Hij zei "gewoon nu... Hier... Van haar, bij het toilet"
Ik vroeg hem "kan je duidelijker spreken! Wat nu en hier!?"
Hij vroeg mij niet zo hard te praten en wenkte naar de andere personen die ook aanwezig waren.
Ik vroeg nogmaals "wat nu en hier!?"
Hij zei "ze vraagt me of ik nu naar het toilet kom" terwijl hij dat zei keek hij met een glimlach en zonder twijfel.ik vroeg mijzelf op dat moment alleen af of hij serieus was en serieus daar naartoe zou gaan en zijn blik was alsof ik hem niet (meer) interesseerde. Toen dacht ik "deze man gaat het gewoon echt doen waar ik nu bij ben"
Nog voor hij überhaupt is opgestaan of iets, ben ik wakker geworden.
Ik merk dat deze dromen de laatste tijd veel irritaties veroorzaken van mij naar hem in het dagelijks leven. Ik wordt er terughoudend en wantrouwend van. Heeft iemand een idee wat dit betekent!?
Alvast bedankt
Beheerder |
Je bent bang dat je partner een heimelijke relatie heeft.
Dat kan op jaloezie wijzen of onzekerheid wat je zelfbeeld betreft.
Soms weet het onbewust veel meer omdat het dingen oppikt die het ego niet opmerkt.
De vraag is wie zit er eigenlijk aan het stuur van jouw leven?
De droom wijst op een communicatiekloof en dat is vaak een oorzaak van verwijdering.
De vrouw op het toilet is een dégénérée. Welke fatsoenlijke vrouw zou immer op de plee de liefde willen bedrijven? Het kan ook een beeld zijn van de status van zijn anima die zijn vrouwelijke kanten dus heeft verlaagd tot die van een prostituee of toiletjuffrouw. Zuiver seksueel gericht.
Hij communiceert via liplezen of het mobieltje. Dat kun je geen communicatie noemen.
Ik noem het zelfs anti- of a-sociale media, want mensen sluiten zich op in hun virtuele digitale kleitabletten en spreken niet meer onderling.
Helaas komt dat binnen relaties ook voor. Velen zijn niet in staat tot werkelijke persoonlijke communicatie. Het lijkt meer op de Babylonische spraakverwarring. Ze horen wel maar luisteren niet meer.
Er knaagt dus iets aan je.
Seksualiteit is wel belangrijk in een relatie, maar daarop kan het niet alleen berusten, want dan zul je snel uitgekeken zijn en een ander stuk wild uitkiezen.
Het gebrek aan ontwikkeling binnen de man maakt vaak dat hij zijn gebreken buiten zichzelf zoekt te bevredigen. Dat kan slechts kortstondig zijn.
Er is meer kwaliteit voor nodig om een relatie in stand te houden.
Bedankt voor de reactie!
Ik herken wel wat punten;
- "wie zit er aan het stuur van mijn leven?" Is een hele goede vraag. Ik denk dat ik dat zelf ben, maar ben mij er de laatste 2 jaar ook bewust van dat niet alles gaat zoals ik het zou willen. Dan heb ik het over werk/carrière en relatie.
- communicatiekloof is er zeker! De laatste tijd attendeer ik mijn partner er vaak op dat ik verlang naar meer diepgang in onze gesprekken. Doordat hier niet tot weinig gehoor aan wordt gegeven, brengt mij dat bij de genoemde Babylonische spraakverwarring.
Nou vraag ik mij af of de droom puur te maken heeft met mijzelf en mijn relatie of ook te maken heeft met mijn werk? Of een combinatie van beide?
Beheerder |
Het eerste wat 1 van de vriendinnen zei was "soms blijf je geloven in een sprookje he!?" Waarop ik antwoordde "het kan ook hoop zijn dat alles goed komt, maar soms moet je ook keuzes maken voor jezelf en knopen doorhakken"
Duidelijk genoeg lijkt mij.
De vraag is of je partner wel met zijn liefje kan communiceren?
In het busje zit een vreemde aan het stuur van je leven.
Je partner op de tweede plaats (achterbank en ook iets in de kofferbak/ (ballast/ verleden/ geheim?)
Jij als "bijzitje". Hij heeft geen belangstelling voor jou.
De droom schetst dus de hele situatie en hoe jij daar tegenaan kijkt.
De besluiteloosheid. Jij zit immers niet aan het stuur.
Je laat je vervoeren. Vervoeren kan ook een andere betekenis hebben. (Verführerisch)
Of het met je werk te maken heeft weet ik niet maar blijkbaar spelen die collega's een grotere rol dan wenselijk lijkt. Per definitie gaat het om jou en het etentje wordt doorkruist door werk associaties.
Dat past niet in een privéleven, maar sommigen leven pas als ze werken, omdat ze te leeg zijn om iets anders te zoeken. Of niet tot persoonlijk contact in staat zijn.
Zakelijke praatjes zijn vaak vermijdend "werelds".
Voor anderen is het een soort vluchtig jachtterrein.
Droominfo, © 2024