Dit forum liep van 2008-2020, is nu gesloten en te bekijken als archief. Berichten plaats je in het nieuwe droomforum

Vaak terugkerende droom over vluchten

Bloempje76
8 jaar geleden

De laatste weken heb ik een vaak terugkerende droom. Ze komen allemaal op hetzelfde neer maar met iets andere details.
In elke droom ben ik met een groep opgesloten ergens en dienen we een soort spel te doen waarbij er elke keer iemand afvalt en dus dood gaat en soms gewoon alleen verliest en niet dood gaat. (Doet me altijd n beetje denken aan "the hungergames" maar het kan ook een digitaal blok spelletje zijn).
In die droom ben ik altijd bang en wil ik ontsnappen aan het spel. Ik vind altijd een moment om te ontsnappen en ren dan heel hard de omgeving in. Uiteraard merken ze dan dat ik ontsnapt ben en wordt ik achtervolgd. Ik ren dan meestal een huis/bedrijf/winkel in en zoek een goede plek om te verstoppen. Toch wordt ik dan nog steeds achtervolgd en moet ik mijn verstopplek verlaten omdat ze te dichtbij komen. In de droom wordt ik uiteindelijk nooit gepakt maar blijf ik vluchten voor mensen (wie geen idee). Een enkele keer wordt ik soms tussendoor verraden door mensen die weten waar ik naartoe ga.

Het zijn hele nare dromen maar ik heb ze nu minstens een paar keer per week. En zoals ik al zei komen ze op n paar details na allemaal op t zelfde neer, namelijk ergens ontsnappen en vluchten en altijd achterna gezeten worden.

Weet iemand wat dit betekend?

8 jaar geleden
Beheerder

Dromen zijn vaak paranoïde-achtig.
Je loopt weg voor de angsten die je zelf oproept.
Dat werkt niet want je probeert je staart te ontlopen.
Je kunt leren om in dromen niet meer te vluchten.
Stil staan en goed bij jezelf blijven en dan verdwijnen de spoken.
Oefen je goed kun je ofwel jezelf wakker dwingen of lucide gaan dromen.
Kan dus een mooie opgave worden.

Logo Droominfo

Droominfo is een droomwoordenboek waar je zelf de betekenis van je droom kan vinden. Je kunt ook over je droom praten op ons forum. Zo krijg je een beter inzicht in je persoonlijke relaties, kan je de dag makkelijker verwerken en krijg je een ongecensureerde blik op je werkelijke gevoelens.

Droominfo, © 2024