Dit forum liep van 2008-2020, is nu gesloten en te bekijken als archief. Berichten plaats je in het nieuwe droomforum
Beste
Eerst en vooral op 28 mei is mijn broer van 22 jaar overleden. Nadien woensdag had ik weed gesmoord en dat ik dat ik de duivel was.
Nu paar weken verder denk ik steeds dat er een kwade geest in mijn lichaam zit.
Vandaag droomde ik dat ik bij mijn beste vriendin was van vroeger en haar vertelde dat ik de duivel was. & niet wist wat ik moest doen.
Wat betekend dit?
Verder ben ik erg onrustig en paniekerig.
Met vriendelijke groeten,
Sabrina Wouters
Elk jaar is het een rouwen om je broer. Je kan het verlies moeilijk dragen. De duivel staat voor de negatieve kant van je persoonlijkheid. Als je droomt over de duivel kan dit ook verwijzen naar schuldgevoelens dat je al enige tijd met je meedraagt.
Omdat het verlies niet makkelijk te dragen is, sta je niet meer met beide benen op de grond. Dat is geen goede zaak, want dan ga je zweven. Je bent dan niet meer bewust van lichaam en geest. De kwade geest is de schaduw van jezelf. Je komt er vanaf wanneer je opgekropte gevoelens los kan laten.
Hey Esme
Dit is het inderdaad, ik heb al mijn gevoelens opgekropt.
Helaas weet ik niet hoe ik al mijn gevoelens kan uiten.
Het is een moeilijke situatie ook omdat het onderzoek de reden waaraan mijn broer is gestorven nog steeds niet bekend is.
Alvast bedankt voor het antwoord!
Beheerder |
De "duivel" is vaker een veroorzaker van boosheid en frustraties listen leugens tweedracht zaaien enz.
Als je niet weet hoe hij is omgekomen, kom je niet echt aan volledige verwerking toe.
De duivel is vaak een projectie.
Beste,
Twee weken voor de dood van mijn broer vertelde hij dat hij cocaïne had gebruikt. Ik wist hiervan mijn ouders niet. Ik heb kwaad gereageerd van als je het nog 1 keer doet zeg ik het tegen papa of ik sla je dood. Mijn broer was namelijk een sportieve prof voetballer en cocaïne is waarschijnlijk de doodsoorzaak geweest. Hierdoor voelde ik me schuldig en erg kwaad, ook tegenover mijn ouders toe. Toen ik het vertelde aan mijn papa was hij erg kwaad op mij. Door al mijn emoties op te kroppen ben ik erg verkeerd gaan denken. Ik dacht echt dat er een kwade geest in mijn lichaam zat.
Ik ben momenteel ook niet meer bewust van mijn lichaam en geest door al de opgekropte emoties.
Bedankt om te luisteren.
De manier van verwerken is voor iedereen heel persoonlijk. Bij de één is een stevige wandeling of schilderen een uitlaatklep, bij de andere yoga en bij de andere boxen.
De manier waarop je broer overleden is, is heel treurig. Als je ouders niet geloven wat je weet en ze kwaad erover worden dan is het hun probleem geworden. De waarheid kan hard zijn. Je hebt het aangegeven, dus daar hoef je je niet schuldig meer over te voelen.
Het is ook niet mogelijk om zomaar een kwade geest in je lichaam hebben. Dit kan gebeuren als mensen rotzooien met zwarte magie. Probeer weer langzaam aan alles op een rijtje te zetten en zoek een manier om weer tot rust te komen. Zoals ik al schreef is de manier van verwerking voor ieder persoonlijk.
Beheerder |
Ook al zou je het aan je ouders hebben verteld, weerhoudt het iemand niet om met drugs te experimenteren.
Daar moet je je niet schuldig over gaan voelen. Het lag niet in je macht er iets aan te doen.
Maar je mist je broer natuurlijk en daar kun je dan boos om zijn, maar het is frustratie.
In de sportwereld en vooral de topsport worden heel veel drugs gebruikt.
Dat hoeft niet perse cocaine te zijn, er bestaan vele andere soorten die minder opvallen in tests.
Prestatiesport zonder doop is bijna onmogelijk geworden. Het is een mythe dat het clean zou zijn.
Droominfo, © 2024