Dit forum liep van 2008-2020, is nu gesloten en te bekijken als archief. Berichten plaats je in het nieuwe droomforum
Hoi,
Mijn dochter (7 jaar) heeft gedroomd dat ik haar oog zat op te eten, hier heb ik 4 jaren over gedaan. Ik heb aan haar gevraagd hoe zij zo zeker weet dat ik er 4 jaren over deed. Zij vertelde mij dat dit haar is verteld in haar droom. Deze droom voelt voor mij als haar moeder niet prettig aan.
Is er alsjeblieft iemand die mij hierover uitleg kan geven?
1 keer bewerkt. De laatste keer was 8 jaar geleden door Sabitrie.
Een droom is vaak heel symbolisch. Het hoeft helemaal niet naar te zijn. Het onbewuste kan rare capriolen uithalen. Bij het oog kan het zijn dat het om het derde oog gaat. Het linker of rechter oog, wat ook een betekenis heeft. In vele culturen is het oog symbool van schoonheid. Daarnaast wordt er aan het oog vaak bijzondere betekenis toegekend. Bekend bv. is de uitdrukking: 'Het oog is de spiegel van de ziel'. Het 'oog van het hart' is het eigenlijke centrale punt van de persoon. Wie met liefde toeziet, ziet meer dan iemand die zonder liefde kijkt. Het kan van alles betekenen. Het opeten staat voor magische energie tot je nemen. Eigenlijk kannibalisme. De informatie is een beetje weinig om een specifieke uitleg te geven.
Beheerder |
Het oog is een symbool van bewustzijn.
We hebben het ook over een oogappeltje.
Je kunt het oog zien als de ziel. (volmaaktheid, het bolronde)
Ogen hebben te maken met je kijk op het bestaan.
4 is een heelheid, ook Zelfsymbool.
Mogelijk heeft het te maken dat na het 4e jaar het kind zich innerlijk gaat losmaken en een eigen identiteit zoekt of ontwikkelt.
4 is ongeveer het jaar waarin het kind zich afsluit voor de geestelijke wereld en meer in de realiteit zal aarden. (3e oog sluit?)
Iemands oog opeten heeft iets van diens kijk afnemen.
Het oog is de spiegel van de ziel.
Het oog wordt ook gezien als de lens waardoor we projecteren.
1 keer bewerkt. De laatste keer was 8 jaar geleden door Sheherazade.
Hartelijk dank voor jullie reacties. Ik ben geholpen en kan het nu plaatsen. Veel liefs
Droominfo, © 2024