Dit forum liep van 2008-2020, is nu gesloten en te bekijken als archief. Berichten plaats je in het nieuwe droomforum
hallo lieve mensen
ik ben nieuw en ik wil gelijk me enge droom vertellen
ik droomde dat ik in een ruimte lag met allemaal verschillende soorten beelden
van maria en jezus
ik lag op de grond
tot een grote jezus beeld omhoog ging zonder hoofd
het riep heel discreet me naam en er verscheen heel fel wit licht
boven de jezus beeld
en ik werdt er zo naartoe gezogen
huilend werdt ik wakker en was die dag helamaal van slag
ik weet echt niet wat het betekende wioe wel?|:(
Hallo Gekko,
Welkom!!
Omdat ik te weinig over je weet is het lastig je droom uit te leggen,
Heb daarom eerst iets meer informatie nodig..
Ben je religieus opgegroeid? Heb je de laatste tijd met religie te maken gehad?
Hoe ervaar jij religie?
Ben je de afgelopen tijd met de Dood geconfronteerd geweest?
Groetjes Siren
hoi Siren
ik ben 44 jaar een vrouw
ik ben in mijn jeugd wel katholiek opgevoed
altijd naar de kerk
nu niet meer
ik werk als vepleegster in een verpleegtehuis
met ouderen
maak veel mee ook mensen die overlijden
heb ook regelmatig mensen afgeld (onder begeleiding)
ik zelf heb een maria beeld thuis staan
van mijn oma geweest
als ik me depri voel of verdrietig
ga ik altijd me verhaal doen bij maria beeld
hopelijk is zo voldoende
gekko
Hallo Gekko,
Bedankt voor je nadere informatie,
Kan je enkel een paar suggesties geven + wie weet heb je er wat aan?
Als ik globaal naar je droom kijk + het gevoel dat ik er bij krijg, komt het op me over dat je je overgeleverd voelt aan
het leven+dood zelf, misschien de invloed van het Goddelijke. (het passief op grond liggen met religieuse beelden om je heen)
Dit gevoel staat los van je denken + overheerst je. (beeld stijgt op zonder hoofd)
Gezien het feit dat je veel met de dood te maken hebt in je dagelijkse leven, denk ik dat het witte licht + het noemen van je naam + het ernaartoegezogen worden vooral wijst op je angst zelf dood te gaan,
Jezus noemt in je droom je naam + verschijnt met een licht waar je naartoe getrokken wordt alsof in je droom "je tijd is gekomen."
Het op de grond liggen komt op mij over als het passief wachten hierop..
Als ik de symbolen een voor een letterlijk analyseer kom ik op het volgende;
Je hebt angst voor de aantrekkingskracht die je voelt voor Universele liefde/ Christus liefde.
Gevoelsmatig maak je contact met deze energie, maar dit staat los van je denken.
Dit gevoel overheerst je + je voelt je omringt, overgeleverd aan religieuse ideeen waardoor je een passieve houding aanneemt.
Dit zijn slechts 2 suggesties die bij me opkomen, misschien is er een of zijn ze beiden op je van toepassing?
Ik zou het prettig vinden als je me wil laten weten of je hier iets aan hebt..
Lieve groet Siren
hallo
ik had over jezus gedroomd en ik weet het niet wat het betekent
het hagelde buiten en ik was thuis met twee bekenden(moeder en haar vriend) ik keek uit het raam en ik dacht dat ik iets wits zag
en ik dacht dat het een verbeelding was. dus ging ik naar buiten de trap af (het hageld nog steeds)
daarna zie ik jezus (alleen zijn rug en bruin haar ) hij had een hele witte glans hij zag me niet dacht ik
en ik was bang ik rende de trap op en ik sluitte de heletijd mijn ogen ik voelde alleen angst op dat moment
en toen was ik binnen en het bleek de vriend ook jezus zag en toen kwam het op het nieuws
bleek dat iedereen alleen de achterkant van jezus zag behalve een man
hij zei dat het eng was en het zat er net uit..
Hallo Gekko, ik lees nu pas je droom, ik doe mijn best om in het dagelijjkse leven Jezus te volgen en daarom wil ik je even schrijven.
Jij lag op de grond in je droom en dat zou kunnen betekenen dat je jezelf machteloos voelt ten op zichte van mensen die overlijden.
Waarschijnlijk vindt je dat heel erg.
Daarom kwam Jezus in je droom om je te vertellen dat Hij heel veel van je houdt. Je zag Hem zonder hoofd in een wit Licht en Hij riep je naam.
Hij wil gewoon dat je dichter bij Hem komt. Dat is gewoon geweldig, Hij wil je troosten want HIj weet hoe verdrietig je soms bent.
Je zei dat Jezus geen hoofd had, waarschijnlijk is dat om aan te geven dat je wel zn lichaam ziet maar nog niet Zijn gezicht. Dat is een uitnodiging om Hem beter te gaan leren kennen. Als je meer en meer over Jezus leest dan zal Hij ook Zijn gezicht een keer aan je laten zien.
Je kan Hem beter leren kennen als je de Evangelien leest in de Bijbel, dat is het Woord dat God gesproken heeft. Als je Mattheus, Marcus, Lucas of Johannes leest dat zie je wat Jezus allemaal deed op aarde en hoe Zijn karakter is. Dat is onvoorwaardelijke Liefde voor jou, en daarom riep Hij jouw naam. Zijn Liefde zuigt jouw mee, ver weg van de onrechtvaardige wereld, en waarschijnlijk moest je daarom zo huilen toen je wakker werd.
Zeer waarschijnlijk heb je de Liefde en Vrede gevoelt die Jezus wil geven aan alle mensen. Ik heb het ook een keer ervaren maar dan zonder wit Licht maar met goud Licht. Ik ervaarde zoveel Liefde en Vrede, dat ik heel erg moest huilen toen ik me weer realiseerde dat ik nog hier op aarde was. Ik ben ook dagen van slag geweest. Je wil gewoon in dat Liefdevolle en Vreedzame gevoel blijven. Ik verlang er in ieder geval naar om weer terug te keren naar het gouden Licht. Bij jou was het een wit LIcht en dat is Jezus Christus Zelf. Het gouden LIcht is een voorloper van het Nieuwe Jeruzalem wat in de Openbaringen van Johannes al staat geschreven.[laatste 2 hoofdstukken van de bijbel]
Dat je moet huilen is helemaal niet erg, dat is juist heel goed, het spoelt je ziel schoon. Je doet het gewoon hartstikke goed hoor.
Het is een geweldige droom waarin Jezus Christus zelf jou een Weg wil wijzen naar meer Liefde en Vrede in je hart, voor de tijd dat je hier nog op aarde bent. Hij ziet hoe je je inspant om de ouderen te verzorgen en daarom wil Hij jouw troost zijn. Hij is de Trooster, dat staat ook in Gods Woord.
Hij wil Zijn armen om jou heen slaan als je je weer verdrietig voelt. Vertel het Hem gewoon in je eigen woorden, gewoon overdag kan je ook tegen Hem praten net zoals je tegen mensen praat. Hij is er altijd voor jou, dag en nacht. Je hoeft je geen zorgen te maken want Hij is Almachtig en Hij heeft alles in Zijn hand. Heel jouw leven, en als je Hem zoekt in het Woord, dat zul je hem vinden.
Als je nog meer wilt weten dat schrijf je me maar, ik ben zelf een Jezus fan die andere mensen wil helpen om tijdens dit leven door dit tranendal heen te komen, totdat we in het Eeuwige Licht zijn aangekomen waar geen rouw en verdriet meer zal zijn. Alleen de oneindige Liefde en Vrede van Jezus Christus. Ik wens je alle goeds en graag tot schrijfs, groetjes Boterbloem.
1 keer bewerkt. De laatste keer was 13 jaar geleden door boterbloem.
Hallo Liesa,
Je droomde over Jezus en dat je Zijn achterkant zag, waarschijnlijk ben je vroeger naar de kerk geweest en nu niet meer.
Dat andere mensen Hem ook zo zagen kan betekenen dat heel veel mensen vroeger wel naar de kerk gingen en nu ook niet meer.
Het hagelde en het was noodweer, dat kan betekenen, dat de mensen die de kerk verlaten hebben in geestelijke nood zitten.
Ook voelde je je angstig, dat komt omdat de wereld op zijn kop staat, mensen schieten elkaar dood en het wordt steeds erger met de liefdeloosheid naar elkaar toe. Volgens mij is het een oproep naar jou en vele mensen die de kerk en Jezus verlaten hebben. Dat het over het Journaal kwam is omdat het voor alle mensen van de wereld is bedoelt. Je zal wel een hele goede band hebben met je moeder en je vriend omdat zij ook in je droom voor kwamen. En je schrijft dat alleen die ene man Hem aan de voorkant zag en dat dat eng was. Dat is waarschijnlijk je eigen interpretatie van hoe je over Jezus denkt en Zijn wederkomst. Bij Zijn wederkomst zullen we Hem zien van aangezicht tot aangezicht, dat staat letterlijk zo in Gods Woord, de Bijbel. Als je dan in het gezicht van Jezus kijkt wordt je geconfronteerd met je eigen tekortkomingen en dat is angstig. Letterlijk en figuurlijk gespiegeld worden is niet altijd fijn. Voor jou ook het advies, ga eens de Evangelien van Jezus lezen, de eerst boeken van het nieuwe testament.
Daarin zul je zien dat je niet bang hoeft te zijn, dat Jezus alleen maar iemand is die veel van mensen houdt en ook van jou.
Hij heeft alles in de hand, en wil alleen Liefde en Vrede voor je ziel, voor iedereen trouwens.
Iedereen die in Hem gelooft zal rust vinden voor zijn ziel.
Ik hoop dat je hier iets aan hebt, groetjes Boterbloem.
Ik heb vannacht gedroomd dat ik in een vreemd huis stond. 0peens werd ik met een ongekende kracht naar links gezogen, met mijn armen gestrekt vooruit en kwam tot stilstand voor een houten Jezusbeeldje wat aan de muur hing. Een paar uur daarvoor heb ik om geestelijke hulp gevraagd...heeft het daar iets mee te maken?
Droominfo, © 2024