Dit forum liep van 2008-2020, is nu gesloten en te bekijken als archief. Berichten plaats je in het nieuwe droomforum

park met bolletjeskolom

Grietje
8 jaar geleden

Ik droomde dat ik op een open plek in een parkachtig bos was. Het was er schemerig donker. Er verscheen toen vanaf de grond een kolom van goudgele lichtbolletjes die helemaal tot in de hemel omhoog ging. Toen ik weer wakker werd kon ik het gebeuren nog steeds zien.
Wat kan ik hierover leren? Wat betekent dit?
Alvast bedankt.
Groet van Grietje.

8 jaar geleden

Het bos staat voor het onbekende of onderbewuste. De bomen staan voor vruchtbaarheid en aarden. Het parkachtige bos staat symbool van rust en ontstressen. Het schemerige donker is het onbekende maar er is licht in de duisternis. Onbewuste zaken krijgen een opening. Je zou een gedeelte van jezelf kunnen ontdekken dat gedreven wordt door instinct en terugkeer van spirituele visie. Het goud staat voor de zon. De zon is een mannelijke symboliek. Het staat voor kracht en ontwikkeling. Een droom over de hemel symboliseert het verlangen naar het vinden van perfect geluk.

8 jaar geleden
Beheerder

Vraag mij af of die gouden bolletjes niet uit de hemel kwamen?
Doet mij denken aan de gouden regen die Zeus liet neerdalen op Danaë.
Wat niets minder was dan een geestelijke bevruchting.

https://nl.wikipedia.org/wiki/Dana%C3%AB_(mythologie)#/media/File:Jan_Gossaert_003.jpg

1 keer bewerkt. De laatste keer was 8 jaar geleden door Sheherazade.

Grietje
8 jaar geleden

Nee, de bolletjes kwamen vanaf de grond en stegen op. mvg Grietje

8 jaar geleden

Sheherazade, wat kom je met een prachtig beeld. De vrouw met haar borst ontbloot voor de vruchtbaarheid. Zoiets had ik ook in gedachten, maar zonder vrouw en in een park. Alleen zoals Grietje het beschrijft is het toch vanaf de grond, die slinger/bolletjes van goud. Dus dan betekent het dat ze wel moet werken voor die spirituele ontvangst. Het komt niet van boven, maar van beneden. Dat betekent dat ze met vooral ratio (mannelijk/zon) gaat aarden en vanuit daar werkt aan haar spiritualiteit en intuïtie. Ik vind dit een gezonde manier, omdat er geen zweverigheid bij komt. Grietje, herken je dit?

1 keer bewerkt. De laatste keer was 8 jaar geleden door Esme.

8 jaar geleden
Beheerder

Het is het aloude thema.
De ziel die zich zuivert, ontvangt de gouden regen.

2 keer bewerkt. De laatste keer was 8 jaar geleden door Sheherazade.

Grietje
8 jaar geleden

Ja, ik herken dit. Ik ben in de leer bij een onstoffelijke Leraar die me de boeken toont die ik lezen moet en me, vind ik, nogal vage instructies geeft, die later als het zich uitgekristalliseerd heeft pas duidelijker worden. Het is vooral het positieve geen-schade doen in gedachte woord en daad aanleren. Dat is niet het geen-schade doen als zwaktebod of als het uit de weg gaan van moeilijkheden maar het geen-schade doen uit liefde en begrip voor de medemens. Dat klinkt heel makkelijk en saai maar is in de praktijk heel moeilijk. Het is de bedoeling dat je o.a. in emotionele reactie op wat je medemensen je aan menen te moeten doen neutraal blijft en je beheerst en vriendelijk blijft in alle omstandigheden. Zoiets wat Jezus Christus bedoelde toen hij zei dat je je broeder lief moet hebben als jezelf. Boeddha bedoelde dit ook. Maar zodra je het gaat proberen, en het is altijd de intentie die belangrijk is en niet het succes dat je boekt, kom je gaande weg in contact met je eigen Ziel of Hoger Zelf of de Christus in je of hoe je Dat ook wil noemen. Het uit zich in eerste instantie als een zeer helder licht. Dat zie ik nu met enige regelmaat. Later uit Dat zich als intuitief weten. Dit heb ik soms. Vooral ook als je begeerteloosheid aan materiele zaken en macht enzo aankweekt. Maar zover ben ik nog niet. Sinds ik me erin oefen , met wisselend succes overigens, heb ik hele heldere en duidelijke dromen waar ik soms niet veel van snap. En mijn Leraar laat het me eerst zelf uitzoeken. Gelukkig heb ik deze site gevonden. Bedankt voor de uitleg.
Groet van Grietje.

8 jaar geleden
Beheerder

Prachtige intenties Grietje, maar het is inderdaad heel moeilijk ethisch spiritueel zuiver te leven.

Doet denken aan de Tao tje Tjing: "Wu Wei". van Lao Tse, de mythische wijze.

Zoiets als het paradoxale handelen door niet te handelen.

2 keer bewerkt. De laatste keer was 8 jaar geleden door Sheherazade.

Logo Droominfo

Droominfo is een droomwoordenboek waar je zelf de betekenis van je droom kan vinden. Je kunt ook over je droom praten op ons forum. Zo krijg je een beter inzicht in je persoonlijke relaties, kan je de dag makkelijker verwerken en krijg je een ongecensureerde blik op je werkelijke gevoelens.

Droominfo, © 2024