Dit forum liep van 2008-2020, is nu gesloten en te bekijken als archief. Berichten plaats je in het nieuwe droomforum

rare droom

itsme
8 jaar geleden

Hallo allemaal,

ik heb nu al 2 dagen achter elkaar dezelfde droom het gaat als volgt:

Er zijn altijd 2 meisjes in mijn droom, 2 jonge meisjes ze waren verdwaald en ik probeerde hun te helpen om de weg terug te vinden. Ik heb zelf geen idee wie die meisjes zijn, maar ze leken een beetje op mij toen ik zelf jong was. Op een gegeven moment had ik ze thuis gebracht en was ik opeens met hun op zolder, en ze deden heel gemeen tegen elkaar en toen besloot ik om ze te vermoorden (heel gewelddadig ik ben zelf absoluut tegen geweld). Politie alles kwam er bij kijken, en op een of andere manier zag niemand mij alsof ik onzichtbaar was voor iedereen die er op dat moment was. Mijn hele lichaam was bezweet tijdens deze droom, en het gaat nu al 2 dagen zo door met precies dezelfde droom. Ik heb geen idee wat dit betekent.
Hopelijk kan iemand mij hierbij helpen..

groetjes.

8 jaar geleden

De twee meisjes is dubbele meisjesachtige kracht; knuffelig, schattig, fantasierijk, prinses gehalte, afhankelijk en lief. De negatieve kant; kattig, jaloers en pesterig.

Het vermoorden is een onbewuste manier om van iets (eigenschappen in dit geval) of iemand af te komen. Onbewust weet je dat het niet kan en mag, want de politie komt langs. De politie symboliseert structuur, regels en controle. De politie waarschuwt je om roekeloos gedrag te vermijden.

1 keer bewerkt. De laatste keer was 8 jaar geleden door Esme.

8 jaar geleden
Beheerder

Lijkt wat op de vijandige tweeling die als Kain en Abel elkaar de hersens in willen slaan.
Het is een bekend mythologeem.
Staan voor bepaalde eigenschappen die je probeert te verdringen.
Je kunt het niet oplossen door ze dood te slaan want dan neem je precies hun agressie en haat over. (inflatie/infectie)
Maar het uitsluitend goede zal juist het kwaad oproepen want het wil ook geleefd worden.
Zonder een gezonde dosis assertiviteit, gedoseerde agressie en doorzettingsvermogen komt er niets tot stand.
Maar wie innerlijk verdeeld is en de zachtmoedigheid in persoon probeert te zijn zal juist overvallen worden door zulke dromen of tegenslagen in de realiteit. In alles moet een evenwicht worden gezocht.
Het dak is meest het hoofd.

Katjes zijn schatjes, tot ze boos worden of hun jachtinstincten de overhand krijgen.

1 keer bewerkt. De laatste keer was 8 jaar geleden door Sheherazade.

Logo Droominfo

Droominfo is een droomwoordenboek waar je zelf de betekenis van je droom kan vinden. Je kunt ook over je droom praten op ons forum. Zo krijg je een beter inzicht in je persoonlijke relaties, kan je de dag makkelijker verwerken en krijg je een ongecensureerde blik op je werkelijke gevoelens.

Droominfo, © 2024