Dit forum liep van 2008-2020, is nu gesloten en te bekijken als archief. Berichten plaats je in het nieuwe droomforum

Help Droom over euthanasie

cmc
8 jaar geleden

Dag allemaal,

Ik heb vanacht toch zo raar gedroomd.

Ik kreeg op mijn kop van mijn docent omdat ik ziek was(dat ben ik in het echt dan ook PTSS) en we hadden afgesproken bij een vriendin thuis.
Eenmaal bij die vriendin op zolder kwam er een bekende Nederlander met een bus omdat mijn vriendin euthanasie ging plegen en ik zou haar daarbij helpen.
Overal lagen glasscherven en kaarsen op de grond in een straat waar we aankwamen en een bord met een tekst erop over de dood i should die Right know. Verder weet ik niet meer wat erop stond maar dat was de laatste zin.
Alles klaargemaakt zegde ze af en ging ze op de vlucht. Want ze wilde uiteindelijk toch niet dood.
De hele straat lag overhoop met glas en we moesten alles uitgraven met een graafmachine. Familie vrienden iedereen kwam er in voor. Mijn neefjes die verdwenen in het zand van de graafmachine het was zo intens. En dan de brandende kaarsen die ik zelf stuk voor stuk uit moest blazen.

Kan iemand deze droom verklaren het is zo'n vreemde droom en ik merk dat ik toch wel erover in zit...

Dankjewel
Cmc

8 jaar geleden
Beheerder

Het lijkt mij een crisis en ernstige depressie.
De vriendin kan een deel van jezelf zijn, dat je mee wil slepen in het graf dat hier letterlijk gegraven wordt.
De scherven staan voor ongeluk of verbroken illusies, de afbraak van het verleden.
PTSS is gekoppeld aan nare ervaringen die je het liefst diep zou weg stoppen.
De kaarsen staan voor de zandloper en de levenstijd.
Kaarsen uitblazen is dus ook de dood oproepen.

De bekende Nederlander moet blijkbaar verslag doen van de morbide sensatie.

Laat je niet meeslepen, want het leven is te kort en te waardevol om in een opwelling te willen beëindigen.

Logo Droominfo

Droominfo is een droomwoordenboek waar je zelf de betekenis van je droom kan vinden. Je kunt ook over je droom praten op ons forum. Zo krijg je een beter inzicht in je persoonlijke relaties, kan je de dag makkelijker verwerken en krijg je een ongecensureerde blik op je werkelijke gevoelens.

Droominfo, © 2024