Dit forum liep van 2008-2020, is nu gesloten en te bekijken als archief. Berichten plaats je in het nieuwe droomforum
M'n zusje heeft in m'n droom net haar rijbewijs en ze wil een rondje rijden, waarbij ik op de passagiersstoel zit. Ik neem plaats in de auto. Vreemd genoeg zit het stuur aan de rechterkant. Enthousiast rijdt ze een rondje door de straten van een woonblok waar ik als klein kind heb gewoond. Ik merk op dat aan het begin van de straat een bordje stond met iets in de trant van "verboden in te rijden". Ze zegt dat ze niets heeft gezien en ze rijdt vrolijk verder. Ik besteed er verder geen aandacht aan.
Dan rijden we over een weg die ik herken uit het dorp waar ik oorspronkelijk vandaan kom. Plotseling wordt mijn zusje onwel - ze krijgt een hartaanval - en ik neem het stuur over. Ik zet kalm de auto aan de weg en sleur m'n zusje uit de auto om haar te reanimeren. Dat lukt en ze wil weer verder rijden alsof er niets aan de hand is...
Ik zie mijn zusje als het tegenovergestelde van mij: ze is rebels, recalcitrant en heeft het niet zo nauw met de regels. Ik denk dus dat de droom betekent dat mijn rebelse kant het van mij overneemt, maar ik zie de waarschuwingssignalen niet die erop duiden dat ik hier mee moet stoppen.
Ik snap alleen het symbool niet dat:
a) het stuur aan de rechterkant van de auto zit in plaats van links.
b) mijn zusje een hartaanval krijgt.
In een droom kom je verschillende symbolen tegen. De symbolen vertalen wij voor jou. Mocht je het niet kunnen plaatsen, dan hoor ik dat graag.
Het zusje is je eigen jongere ik. De rechterkant staat voor de bewuste kant. Links, waar je zit, staat voor het onbewuste. Het stuur aan de andere kant staat ook voor rebelsheid. In het Britse Koninkrijk kiezen ze ook voor die kant. Je laat je zusje rijden en dat staat voor afhankelijkheid of meesurfen. Je waant je even in het verleden. Je zusje is niet echt van de regeltjes, want ze negeert het. Weer die rebelsheid. Kan dat een eigenschap van jou zijn?
Maar de rebelsheid vraag veel energie en dat komt terug in een attack. Dat ze zomaar weer verder rijdt, is het negeren van zwakheden. De rebelsheid is duidelijk een dekmantel.
Als ik een droom uitleg, lees ik het regel voor regel en kijk ik verder niet naar de tekst die nog komt.
Citaat Magnet: “Ik zie mijn zusje als het tegenovergestelde van mij: ze is rebels, recalcitrant en heeft het niet zo nauw met de regels. Ik denk dus dat de droom betekent dat mijn rebelse kant het van mij overneemt, maar ik zie de waarschuwingssignalen niet die erop duiden dat ik hier mee moet stoppen.”
Ja, in mijn uitleg boven haal ik er ook uit.
1 keer bewerkt. De laatste keer was 8 jaar geleden door Esme.
Beheerder |
Het zusje is je roekeloze kant.
Het hangt ervan af of je rechts- of linkshandig bent wat het onbewuste is?
Voor een linkshandige is het namelijk de rechtse kant.
Engelsen zijn tegendraads want ongeveer 98 % van de wereld rijdt natuurlijk rechts, maar ze menen het desondanks als spookrijders bij het rechte eind te hebben. Het ontbreekt ze als eilandbewoners aan natuurlijke vijanden (rechtsrijders dus) LOL.
Je kunt in het leven niet terugkeren naar je jeugd.
Je laat haar rijden, ondanks dat het een brokkenpiloot is.
Je gaat haar ook nog tot leven wekken en laat haar daarna weer achter het stuur plaatsnemen.
Het is niet alleen een rebels maar meer nog een hoogst onvolwassen deel dat je aan de kant moet zetten.
Waarom is er geen stuur aan jouw kant? Je laat je gewoon meeslepen.
Droominfo, © 2024