Dit forum liep van 2008-2020, is nu gesloten en te bekijken als archief. Berichten plaats je in het nieuwe droomforum
Laatst droomde ik dat ik in een gevangenis zat. Op een gegeven moment probeerde ik met iemand anders te ontsnappen. De andere was niet echt zichtbaar. Elke gevangene had een chip en ik had die van mij uit mezelf gepeuterd. Mijn medegevangene niet en dus werden wij zo weer gepakt en tegen de grond geduwd. Tijdens de droom dacht ik heel de tijd "ik kan toch niet ontsnappen".
Even later werd de droom nog raarder. We moesten naar het ziekenhuis. Wij hadden beide een flinke wond. Met allemaal slangetjes en infuuszakken lagen wij te wachten op de operatie. Mijn mede gevangene mocht eerst. Ik dacht nog steeds aan ontsnappen.
Er is in het echte leven inderdaad een situatie waaraan ik niet kan ontsnappen en wat gewoon eenmaal zo is. Toch ben ik beniuewd wat het betekent.
Wanneer je droomt dat je gevangen gehouden wordt, suggereert dit dat je je opgesloten voelt in een bepaalde omstandigheden in het echte leven. Je zou je bijvoorbeeld opgesloten kunnen voelen in je carrière, een relatie of het leven in het algemeen. Als je een wond ziet in je droom staat dit symbool voor pijn, leed en woede.
Graag hoor ik van je of je dit kan plaatsen.
Beheerder |
Denk dat er toch iets geheeld moet worden.
Of dat nu fysiek is of psychisch?
Een infuus is een beeld van leven of energie toevoeren.
Misschien dat die tweede figuur een alter is?
Kan ook zijn dat er een soort bloedtransfusie plaatsvindt, waardoor je diens eigenschappen overneemt.
En gevangenis kan een relatie zijn of een baan of een beperking van je mogelijkheden.
Soms ook een put van een depressie.
Het lijkt erop alsof juist je identiteit of zelfbeschikkingsrecht ontnomen is.
Dat kan ik heel goed plaatsen! Er is iets waar ik regelmatig over droom. Dan ben ik op school en ga plots niet meer verder omdat het lichamelijk en mentaal gezien niet meer kan. De school komt op zo'n moment ook als gevangenis over. In het echte leven is er geen sprake meer van school. Ik denk dat dit een verband heeft met elkaar. De wond kan op bepaalde gebeurtenissen wijzen. Hij was in mijn droom echt heel diep. Er waren ook duidelijk bloedspetters zichtbaar. En er zat bloed in een infuus.
@Sheherazade ik heb in het echte leven ook iets medisch en een heftig verleden gehad. Wellicht had ik dat ook even moeten vermelden.
Beheerder |
Ernstige medische aandoeningen laten ook psychisch wonden achter (traumata).
Bloed heeft te maken met leven en lijden. Je kunt het gevoel hebben dat het leven/energie wegvloeit door die slangetjes.
Een infuus zou juist iets moeten toevoeren. Maar soms is het een drainage.
En school gaat over levenslessen. Is inderdaad ook een gevoel van vrijheidsberoving en discipline.
Beperking van mogelijkheden kan heel wat rancune en lijden oproepen.
Het is als een gevangenis.
Droominfo, © 2024