Dit forum liep van 2008-2020, is nu gesloten en te bekijken als archief. Berichten plaats je in het nieuwe droomforum

Vredige plek heel hoog

Ce
8 jaar geleden

Ik was eerst op bezoek bij iemand waar ik het huis ging bekijken.
We waren boven en er waren 2 kamers. Een kamer was modern en stevig, de andere kamer was fragile en als je liep ging het heen en weer. (beide kamers waren op de eerste verdieping). In de fragile kamer kraakte alles en was het donker terwijl de andere kamer dus licht en nieuw was in het zelfde huis!

Daarna was ik weer in huis maar nu in een ander gebouw, een flat.
Ik was samen met mijn zus in de flat van mijn opa.
We gingen hem bezoeken, na dit gedaan te hebben gingen wilde we weer met de lift terug naar beneden,

De flat heeft 4 verdiepingen maar in mijn dromen waren er 12!.Grappig mijn leeftijd 12+4=16
Ik was verbaasd over de verdiepingen die er bij gekomen waren. Ik wilde wel even gaan kijken.
Ik heb eerder meerdere malen gedroomd over deze flat, altijd over een criminiele moordenaar waarvoor ik moest vluchten in de flat.
Deze keer voor het eerst ging het niet over hem. Toen ik met mijn zus naar de bovenste verdieping ging was er niet, de deur ging open en als we eruit gestapt zouden zijn, zouden we in de lucht gestapt zijn, ik zag een blauwe lucht met vriendelijke wolkjes.
We gingen een verdieping lager waar een heel mytisch landschap was met duinen en vederop een ocean verscholen acher de duinen. Het was een vredige plek met veel mensen. Het voelde fijn aan als een sort rustplek. Ik had het gevoel alsof mijn oma daar ergens aanwezig was. Ik zag er niet maar ik voelde haar. Wel toevallig want in de flat woonde mijn oma ook samen met mijn opa die nog leeft.

Daarna ging ik terug met de lift naar beneden, samen met mijn zus.
Ineens vielen er grote zwarte spinnen uit het plafond van de lift en mijn zus gilde het uit terwijl ik rustig bleef want ik was er niet bang voor al vond ik het ook niet erg fijn en ik dook een beetje in elkaar in de lift.

Tegelijktijdig eindigde mijn droom..

8 jaar geleden
Beheerder

Het is steeds weer het verschil tussen het bevoorrechtte bewustzijn tegenover de verwaarloosde delen in jezelf in het onbewuste.
De etages kun je beschouwen als geestelijke verdiepingen of bewustzijnstoestanden.
Dus tegen het dak aan kom je in de etherische werelden, ofwel de kruinchakra.

De spinnen staan voor angsten en de dood.
Het zijn over het algemeen negatieve anima-symbolen. (de zwarte weduwe)

Logo Droominfo

Droominfo is een droomwoordenboek waar je zelf de betekenis van je droom kan vinden. Je kunt ook over je droom praten op ons forum. Zo krijg je een beter inzicht in je persoonlijke relaties, kan je de dag makkelijker verwerken en krijg je een ongecensureerde blik op je werkelijke gevoelens.

Droominfo, © 2024