Dit forum liep van 2008-2020, is nu gesloten en te bekijken als archief. Berichten plaats je in het nieuwe droomforum

Bliksem langs de kust, soort leider

Ce, kerk mytisch, bos
8 jaar geleden

Hey,

Ik heb af en toe deze droom.
Al een paar keer gehad.

Ik droomde dat ik door een bospad loop met aan beide zijde bomen.
Samen naast mij loopt er een jongen van mijn leeftijd. Hij is aardig en is een soort droom vriend.
Hij komt vaker voor maar ik ken hem niet in het echt. Hij praat veel over de dromen die ik heb en verteld soms waarom bepaalde dingen zo zijn zoals ze zijn. Helaas weet ik niet meer wat hij vannacht zei. Het lijken een soort lessen, hij steld me altijd gerust.

Vervolgens droom ik dat mijn moeder en haar zus (mijn tante) door het water zwemmen in een groot meer vlaklangs de kade.
Het is langs een drukke autoweg. (soort dijk).
Ze zwemmen rustig maar steeds komt het onweer dichterbij, zelfs toen het enkele centimeters naast hen insloeg op het water.
Ik schreeuw dat het gevaarlijk is maar ze zwemmen gewoon door alsof er niks gebeurd. (een hele aparte droom, vraag me af waarom het steeds wordt herhaald...)
In de droom is het altijd nacht maar er is een oranje lichte gloed aan de hemel maar alsnog is het best duister.
Felle bliksemschichten zie ik voorbij schieten zo af en toe.
Er heerst altijd een slechte nachtmerieachtige sfeer.
Het lijkt alsof ik in de droom een gemene leider ben die de bliksem en het duitster beinvloedt terwijl ik in mijn droom ook juist de mensen wil helpen en ze uit het water krijgen in dit geval. Aan het einde roep ik mijn droomvriend om hulp en als hij aankomt met de auto is de droom klaar. Het is al een paar keer gebeurd...

Ik vind het een aparte droom en het voelt heel mytisch aan..

8 jaar geleden
Beheerder

Onweer is vaak woede.
In hoeverre dat passend is.
Het kan ook zijn dat je vreest het te verliezen.
Het water staat voor emoties en het onbewuste.
Soms zijn mensen dramaqueens en zou je bliksems op hen willen loslaten, maar de morele code verbiedt het "slachtoffer" aan te vallen.Soms moet je ze dus negeren, anders slepen ze je mee in hun moeras.

Omdat ze zelf rustig zwemmen, zie jij waarschijnlijk alleen gevaren.

Het kan een dreiging/situatie zijn die "in de lucht hangt".

Denk ook aan water en vuur.

Ce
8 jaar geleden

Dankje,

Ik ervaar niet echt woede meer een beetje stress en moeheid.
Het bos is toch ook het onbewuste?
Zoals in het eerste deel van de droom.
Ik ben benieuwd wat het bos met het kerkje kan zijn het was rustig en tegenstellend aan de bliksem en het duister.
Ook de jongen die me steeds helpt vind ik apart.
Soort gids?
Het voelt alsof ik hem al Jaren ken...

8 jaar geleden
Beheerder

Je schreef niet in je eerdere droom over een kerkje.
Het bos is inderdaad een mogelijk voorbeeld van het onbewuste.
De jongen kan een gids zijn, maar ik houdt niet van speculeren of pronken met "gaven", zoals de zweefclubjes dat doen.
Hij weet kennelijk de weg waar anderen water zien, de vaste grond tijdens de zondvloed.

Een kerkje kan het geloof betekenen en daarin is de heiland een soort Doris Rijkers.
Die de mens redt uit de "woelige baren".

Het vele water is een teken dat het onbewuste het bewustzijn heeft overspoeld.
Bliksem kan inderdaad stress zijn.

Bliksem zou je als (over-)spanning kunnen zien.
Het water dan weer als tegenpool ontspanning.
Als de bliksem in het water slaat verdwijnt er energie, minder spanning.
Dat levert zeker vermoeidheid op. Maar intensiveert ook het onbewuste.

2 keer bewerkt. De laatste keer was 8 jaar geleden door Sheherazade.

Ce
8 jaar geleden

Het is als een ontlading inderdaad.
Zo voel ik me ook een beetje.
Nog 2 dagen en dan heb ik eventjes rust om te ontspannen.

Ik wens jullie allebei alvast een hele fijne kerst en een gezond en gezegend nieuw jaar!
:) :)

Groetjes Ce.

8 jaar geleden
Beheerder

Dank je CE en jij ook heel fijne dagen en een mooie jaarwisseling.

8 jaar geleden

Dank je CE. Jij ook fijne feestdagen!

Logo Droominfo

Droominfo is een droomwoordenboek waar je zelf de betekenis van je droom kan vinden. Je kunt ook over je droom praten op ons forum. Zo krijg je een beter inzicht in je persoonlijke relaties, kan je de dag makkelijker verwerken en krijg je een ongecensureerde blik op je werkelijke gevoelens.

Droominfo, © 2024