Dit forum liep van 2008-2020, is nu gesloten en te bekijken als archief. Berichten plaats je in het nieuwe droomforum

Donker, hond

Lara
8 jaar geleden

Laatst droomde ik weer iets vaags, ik heb dat eigenlijk wel vaker, droom niet van een specifieke plek oid. Maar zijn 'stukjes' die bij elkaar komen....

In deze droom ben ik 'ergens' wat ik het beste als een camping kan omschrijven, ik moet ergens naartoe, het is inmiddels pikdonker en de enige weg ernaar toe is een onverlichte weg. Ook heb ik geen zaklamp bij me dus ik tast letterlijk in het duister als ik eenmaal loop. Een man op een fiets, met licht, zegt mij dat hij wel meeloopt, ik kan immers niks zien en ik kan toch niet alleen in het donker gaan lopen. Ik krijg een beetje een naar gevoel van deze man en zeg dat ik het wel alleen doe. De man luistert niet en fietst alsnog met me mee. Dan kom ik langs een man die daar woont met zijn hond, het is een boxer en voor ik het weet loopt dat beest op me af en wird teruggeroepen door z'n baasje, maar luister natuurlijk niet. Omdat ik enige paniek in de man z'n ogen zie, wordt ik ook bang en voordat ik het weet heeft de hond mij gegrepen in m'n arm.....toen hield mijn droom op.

Omdat ik de laatste tijd nogal 'duister' droom zou ik geaag wat uitleg willen over deze specifieke dromen.....

8 jaar geleden
Beheerder

Het is het onbewuste, waar je ego maar een klein lichtje is.
De hond bijt je dan wel, maar daardoor ga je misschien niet met die engerd mee.
Het zou kunnen dat de hond je waarschuwt.
Honden staan vaak voor trouw.

Het geeft een duistere periode aan in je leven, een niemandsland waar je de weg niet weet, of ziet.
Kan een depressie zijn.

8 jaar geleden

Een camping staat voor vrijheid. De vrijheid die de zigeuners ook voelden door te reizen met al hun hebben en houwen. Maar zich overal niet welkom voelden. De hond is als een alarmbel. Hij komt op je af om zichzelf in ieder geval te weren. Je kan overrompelt zijn door een eigenschap of een situatie, waar je totaal niet achter staat. Of je afweer is niet sterk ontwikkelt. Je mag meer assertiviteit ontwikkelen.

Logo Droominfo

Droominfo is een droomwoordenboek waar je zelf de betekenis van je droom kan vinden. Je kunt ook over je droom praten op ons forum. Zo krijg je een beter inzicht in je persoonlijke relaties, kan je de dag makkelijker verwerken en krijg je een ongecensureerde blik op je werkelijke gevoelens.

Droominfo, © 2024