Dit forum liep van 2008-2020, is nu gesloten en te bekijken als archief. Berichten plaats je in het nieuwe droomforum

Oma zwaait.

Ce
8 jaar geleden

Vannacht had ik weer een korte droom.
Het duurde niet lang.
Ik was in een sort verpleegtehuis waar ik naar een kamer liep
Toen ik daar aankwam trof ik mijn moeder en oma allebei dood aan.
Het was een naar beeld waar ik van schrok.
Even later liep mijn moeder echter gewoon weer rond alsof er niks gebeurd was.
Toen ik later terug kwam lag mijn oma nog dood op het bed.
(In het echt is ze afgelopen augustus overleden)
In de droom hield ik haar hand vast.
Toen ik weg liep en buiten naar het raam keek zag ik dat ze haar hand opstak en zwaaide, maar toch was ze nog overleden.
Ik schrok ervan maar was wel gerust gesteld en het gaf me toch een rustig gevoel op een of andere manier.
Ik voelde haar geest en lichaam apart.
Het voelde als een gelukkige en goede groet.

Mijn moeder had laatst een droom dat ze aan een witte tunnel stond en ook uit de verte met een blij en jong gezicht naar haar zwaaide alsof het goed was...
Of het waar is dat het echt een boodschap is maakt me niet zo uit, het geeft me rust want ik ben ervan overtuigd dat dit kan.
Ik voel het verschil tussen zo'n droom en een gewone.

Groetjes

8 jaar geleden

In een verpleeghuis ben je zeer hulpbehoevend. De oma is dat wat je mist. Maar het is ook een waarschuwing om goed voor je zelf te zorgen. Je moeder loopt weer rond, omdat je haar zorg nog goed kan gebruiken. Je oma zwaait, maar dit is een beeld wat jij alleen kan zien, omdat je nog niet helemaal los kunt laten.

8 jaar geleden
Beheerder

Mooie droom.
Ze is dan wel fysiek overleden, maar ze is ergens en is jou niet vergeten.
Feitelijk lopen die werelden door elkaar heen, maar net als een tv ben je op deze uitzending afgestemd.
Op een ander kanaal zit je oma.

Of "Het koninkrijk de hemelen is onder U", alleen zien we het niet.
(parabel van de blinde aan de poort, wie ore heeft hore)

1 keer bewerkt. De laatste keer was 8 jaar geleden door Sheherazade.

Ce
8 jaar geleden

Bedankt allebei!

Mooie reacties!
Erg mooi Seherezade!, zo zie ik het ook een beetje.
Ik denk dat ze zich gelukkig voelt.
Ze was gelovig en had er altijd vertrouwen in dat er nog iets was.
Hopelijk zie je elkaar nog na je Eigen dood. Dat hoopt iedereen toch wel stiekem...

groetjes

Logo Droominfo

Droominfo is een droomwoordenboek waar je zelf de betekenis van je droom kan vinden. Je kunt ook over je droom praten op ons forum. Zo krijg je een beter inzicht in je persoonlijke relaties, kan je de dag makkelijker verwerken en krijg je een ongecensureerde blik op je werkelijke gevoelens.

Droominfo, © 2024