Dit forum liep van 2008-2020, is nu gesloten en te bekijken als archief. Berichten plaats je in het nieuwe droomforum

Trein rails

Ce
8 jaar geleden

Hey,

Ik voelde me alweer ziek, denk een griepje.
Ik ging afgelopen middag slapen en dan droom ik erg veel en druk.
(altijd als ik wat koorts heb o.i.d)

Ik droomde dat ik met mijn vader als een soort trein over de rails zweefde.
Er zat geen omhulsel om ons heen maar we sjeesde over de rails van het spoor.
We kwamen bij een station waar we een peron moesten paseren.
Er waren heel veel sporen, ik denk wel 20. Steeds namen we de verkeerde waar al een trein stond.
We wisselde van rails heen en weer via wissels. Maar het lukte nergens om het station te paseren. Overal stonden treinen.

We waren het zat en namen de bus maar.
De bus zat erg vol en ik werd er een soort claustrofobisch van.
Je kon amper naar buiten kijken en overal drukte en mensen om mij heen.
Er waren een soort grijze plastik zitjes met hoge plastik grijze muren erom..
We kwamen bij een tank station waar we stopte en IK moest de benzine bijtanken.

Ik doe een poging om het zelf te proberen,
Kunnen jullie het aanvullen? Bedankt alvast!

---------

De rails staat voor de weg die je neemt.
De verschillende paden die je kunt nemen in het leven.
De wissels zijn zo ook ''wisselingen en mogelijk twijfels''
Ik neem steeds de verkeerde weg die al bezet is..
Ik weet niet wat ik moet doen, welke weg is vrij voor mij?
Alles lijkt al bepaald.
Ik neem een alternatieve route met de bus.
Maar dat is ook niet heel fijn. Drukte en stress.
(Claustrofobic somber ''grey'' feelings with high walls).
Alles komt op je af. Uiteindelijk komt het benzine station wat staat voor het bijtanken.
Energie is op en moet aangevult worden.

(Nu is vandaag de vakantie begonnen en is er gelukkig tijd om weer''bij te tanken'')

8 jaar geleden
Beheerder

Heel goed uitgelegd.

Zie het spoorwegemplacement als een patroon met virtuele keuzes.
Of alles vast ligt? Ergens zet iemand de wissels om.
Je denkt een eigen keus te hebben en neemt een ander voorgeprogrammeerd traject, maar het eindstation is misschien wel gelijk?
De treinen op elk vastgelegd spoor kunnen mogelijkheden zijn die je mist, of het zijn blokkeringen?
Maar waarom beweeg jij je over die onbuigzame trajecten?
Misschien zie je het leven zo, als steeds weer nieuwe rails en daarom geen vrijheid?
Je hebt immers die trein niet nodig, nog die leiding. Ook al is de trein vaak de levenstrein.
Een trein kan ook een dollemansrit worden als er geen rem op zit en aangezien jullie zweven?
Er is chaos in je hoofd, dat blijkt ook wel uit de overvolle maar doodsaaie bus. (klaslokaal?)

Misschien staan al die massieve treinen er wel om je tot rust te brengen?
Deze draken rusten even uit voor ze aan een nieuwe rit beginnen.
Maar het jeugdige ego denkt met Apollo mee te kunnen stunten.
Merkwaardig dat die vader, die toch wijzer zou moeten zijn, aan die dollemans-manouvres meedoet?

Misschien heeft het te maken met een studiekeus?

1 keer bewerkt. De laatste keer was 8 jaar geleden door Sheherazade.

8 jaar geleden

De trein staat niet stabiel. Hij zweeft. De route die je neemt laat je op je afkomen. Je neemt eigenlijk geen gebruik van je keuzemogelijkheid en ga je op de automatische piloot. De sporen zijn een wir war van wegen en is onoverzichtelijk. Het tussenstation is niet de bereiken en je draaft maar door.

In de bus heb je meer mogelijkheden. Maar hier is een chauffeur aan het stuur en moet je je hier aanpassen hoe een ander je meeneemt naar je reisdoel. Bovendien voel je je opgesloten in die volle bus. Gelukkig heb je tijd om bij te tanken.

Logo Droominfo

Droominfo is een droomwoordenboek waar je zelf de betekenis van je droom kan vinden. Je kunt ook over je droom praten op ons forum. Zo krijg je een beter inzicht in je persoonlijke relaties, kan je de dag makkelijker verwerken en krijg je een ongecensureerde blik op je werkelijke gevoelens.

Droominfo, © 2024