Dit forum liep van 2008-2020, is nu gesloten en te bekijken als archief. Berichten plaats je in het nieuwe droomforum
Ik baal van deze droom omdat ik dacht dat ik nu eindelijk over mijn ex-vriend heen zou zijn en toch word ik na deze droom net buikpijn wakker:
Ik ben samen met mensen uit het verleden uit mijn oude stad op de kermis/openbaar zwembad/evenement (in ieder geval een openbare plek waar veel andere mensen zijn). Het zijn oude "vriendinnen" waar ik in het echte leven geen fijn gevoel meer bij heb. We zitten met zijn allen te praten. Dan komt mijn ex-vriend voorbij met zijn nieuwe vriendin. Ik krijg een dubbel gevoel. Hij is lelijk geworden, maar toch doet het mij pijn. Waarschijnlijk is het voor mij een manier om het te verbloemen.
In het tweede gedeelte ben ik op hetzelfde evenement iedereen ligt op een bank. Ik lig tegenover een vriend van mijn ex. Hij geeft mij mijn oude telefoon terug. Hij zegt dat dit de telefoon is van toen ik 16 jaar was. Vervolgens komt mijn ex met een dekentje aan zonder zijn nieuwe vriendin. Ik zie hem naar ons kijken en hij twijfelt. Ik geef hem bewust geen aandacht en ja hoor hij komt bij ons zitten. Dan grijpt het me weer naar de keel. Oude boosheid over hoe erg hij wel niet spelletjes met mijn mind heeft gespeeld komt naar boven. Ik geef hem de volle laag en betrek nu ook zijn nieuwe vriendin erbij. In een heftige ruzie loopt hij weer weg. Ik sta weer machteloos en weet niet wat ik moet doen. Ik ga er wanhopig achteraan. Hij staat buiten met zijn nieuwe vriendin. Ik probeer rustig te worden en geef aan dat dit niet is wat ik wil. Ik stel me voor aan zijn nieuwe vriendin. Ze heet Joke. Ze ziet er uit als een verzorgend en zorgend type. Eigenlijk ziet ze er best lief en zachtaardig uit.
Ik baal van het gevoel wat deze droom mij geeft. Het geeft een perfect beeld van het gevoel wat ik van mijn ex kreeg. Hij deed mij pijn en als ik dan boos werd liep hij weg. Ik had hierdoor het gevoel dat ik nooit mijn gevoel kon uiten omdat hij anders wegging. Elke keer als ik dit wel deed raakte hij meer en meer van mij verwijdert.
Ik zou heel graag willen weten wat deze droom mij wil zeggen. Ik denk namelijk dat het mij verder kan helpen. Alvast bedankt.
Ik durf het bijna niet te zeggen, maar ik ben weer in slaap gevallen en heb weer over mijn ex gedroomd. Nu droomde ik dat ik het geaccepteerd had dat hij een vriendin had en het leek net of we daarom allebei meer open durfde te zijn dan ooit. We waren super verliefd in mijn droom. We knuffelde en konden niet van elkaar afblijven. Alsof we een super verliefd stel waren.
Ik snap niet goed wat deze dromen achter elkaar betekenen. Ik hoop dat iemand mij kan helpen.
Alvast bedankt!
Misschien nog een belangrijk laatste detail. Tijdens het verliefde geknuffel met mijn ex raakte ik mijn mobiele telefoon kwijt. Ik ging zoeken in het gras en vond allerlei andere telefoons maar niet mijn eigen telefoon. Mijn extase op dat moment nergens meer te bekennen.
De oude stad is als een pretpark. Wat me doet denken aan het rad van fortuin. Het Rad van Fortuin kondigt verandering aan. Het wiel van de tijd, draait voort zonder te stoppen en houdt geen rekening met ons als mensen. Alles is in beweging. Net als het veranderlijke van het weer. Je bent met nepvriendinnen opgescheept en je ex + vriendin komt ook nog eens voorbij. Dat is het rad dat geen rekening houd met je gevoelens.
Op de bank kun je uitrusten. De oude telefoon zijn de gesprekken en herinneringen uit het verleden, die nog in je gedachten zijn. Je ex verzorgt een dekentje voor jou. Dat is je geheime wens, dat hij je verzorgt en vertroetelt. Je kan hem nog niet loslaten. Maar je doet stoer door geen aandacht aan hem te besteden.
Beheerder |
Je rakelt het verleden op en zou in dezelfde kuilen vallen.
Je oude telefoon staat voor een verleden, of een verouderde vorm van communiceren.
Het gaat niet om praten maar om afreageren. Hij immers ontwijkt je verwijten en driftbuien.
Misschien heeft hij een stabieler iemand gevonden?
Het gaat hier om een verwerking van je scheiding.
Maar ook een heling met bepaalde kanten van jezelf.
Het verleden keert nooit ongewijzigd terug, ook al lijkt dat soms wel zo.
Dus die verliefde knuffelpartijen zijn surrealistische dromerijen.
Je wilt hem wel en je wilt hem niet en je twijfelt onophoudelijk.
Je zult echter eerst je eigen zaken op moeten ruimen en op eigen benen leren staan.
Pas als je onafhankelijk en zelfstandig bent heb je een echte keus, anders loop je alleen illusies na.
De kermis is de roes van het leven.
Nu lig je als zwerver met een ander op een bankje. (slachtoffergedrag met een kartonnen doos van het leger?)
Waarom stel jij je zo afhankelijk op?
Je vindt je eigen telefoon niet, omdat je jezelf kwijt bent.
1 keer bewerkt. De laatste keer was 8 jaar geleden door Sheherazade.
Bedankt hier heb ik heel veel aan! Wel confronterend, maar fijn nu kan ik hier weer mee aan de slag.
Droominfo, © 2024