Dit forum liep van 2008-2020, is nu gesloten en te bekijken als archief. Berichten plaats je in het nieuwe droomforum
Hallo
Ik heb al een tijdje dat ik een droom heb over iedereen die ik ooit ben tegengekomen kwaad op me is of wilt mij iets aandoen.
Graag zou ik willen weten wat dat inhoudt,..
Beheerder |
Denk dat je toch eens naar jezelf moet kijken.
Dat zijn projecties van angsten of kritiek.
Misschien ga je gebukt onder zelfverwijten?
Het kan passieve agressie zijn, waarbij de onuitgesproken agressie de anderen verwijten maakt en daarmee schuldgevoelens induceert.
Waarbij dus de schuld voor het onbehagen bij de ander komt te liggen.
Zoiets kan een sfeer creëren waarin de ander het "slachtoffer" geen verwijten mag maken, terwijl ze soms inwendig koken van woede.
Misschien heb je het gevoel dat de hele wereld zich tegen je heeft gekeerd?
Maar meestal wordt men behandeld naar hoe men zich gedraagt.
ik ben wel iemand die bij een ruzie niet probeert mee te gaan en probeert te negeren in de hoop dat te ruzie dan gaat liggen. maar savonds denk ik dan ook vaak ik had dat beter gezegd,..
Ook ben ik iemand die iedereen tevreden wilt stellen op gebied van job, verhuis,..ten gevolge van mijn eigen geluk,zolang mijn familie maar gelukkig is om ruzie te vermijden.
Beheerder |
Het conflict vermijdend type dus, dat blijft zitten met onuitgesproken of opgezouten kritiek en daarom innerlijk wrevel en weerstand ondervindend.
De conflicten die je uiterlijk ontloopt, keren in dromen terug.
De droom daagt je uit je eens te verweren.
Maar zo wil jij natuurlijk niet zijn en dus......
Als de rest maar gelukkig is en jij telt jezelf niet mee.
Dus onuitgesproken behoeften blijven ook liggen en daarbij krijg je dan het gevoel dat iedereen zich tegen je zou keren, of je niet ziet staan als je eens opkomt voor jezelf.
Liefde en waardering zijn niet te koop met zelfopofferingen.
1 keer bewerkt. De laatste keer was 8 jaar geleden door Sheherazade.
Droominfo, © 2024