Dit forum liep van 2008-2020, is nu gesloten en te bekijken als archief. Berichten plaats je in het nieuwe droomforum

Tijdschrift zwangerschap

Anonieme bezoeker
8 jaar geleden

In deze droom ben ik een tijdschrift over zwangerschap aan het lezen. Ik zie een tekening van een vrouw die op haar rug ligt, met haar voeten op de grond, zodat haar knieën in de lucht zijn. De 'onderdelen' zijn aangegeven en uitgelegd door middel van een klein stukje tekst. Opvallend is dat haar linkerbeen niet af is: na haar knie is het een grillig aanhangsel.
Er wordt een vraag gesteld wat er gebeurt als het kind in een stuitligging ligt. Het antwoord van de dokter: "Dan word je in de stabiele zijligging geplaatst en wordt het kind er uit gehaald door een keizersnede." Er wordt ook gevraagd wat er gebeurt als je een thuisbevalling hebt, maar het niet goed gaat. "Dan ga je naar het ziekenhuis."

Ik kan mij nog iets vaags herinneren over heel veel pijn, maar het kan zomaar zijn dat ik dit tijdens het ontwaken er zelf aan geplakt heb. Volgens mij keek ik naar een zeer pijnlijke bevalling of was ik het zelf, geen idee.

2 keer bewerkt. De laatste keer was 8 jaar geleden door Magnet.

8 jaar geleden
Beheerder

Het lijkt mij een "moeilijke geboorte".
Dus iets dat met veel inspanning en pijn bewust moet worden.
Bovendien kan de vrouw niet echt op haar volwassen benen staan.
Een bevalling kan een verwerkingsproces zijn (ook loslaten)
De vrouw lijkt zelf niet volgroeid.

Die vrouw lijkt mij een deel van jezelf.
Je kijkt ernaar maar onderneemt niets.

Anonieme bezoeker
8 jaar geleden

Hopen dat het een verwerkingsproces is. Jammer dat de droom niet zegt wat hetgeen is waar ik niets mee doe. Maar je kan niet alles hebben :') Misschien ligt het wel voor mijn neus, maar zie ik het niet.

8 jaar geleden

Volgens mij heeft het verwerkingsproces te maken met je persoonlijke en spirituele groei. In de droom doe je denk ik niets, omdat je nog toeschouwer bent van je onbewuste. Ik denk dat het tijd nodig heeft om alles op een rijtje te krijgen. Ook door die nieuwe spirituele kijk valt hieronder. Dat moet zich gaan ontwikkelen en verwerkt worden. Een verwerkingsproces kan ook betekenen dat het zijn plekje mag krijgen. Laat het zijn gangetje gaan. Beter stapje voor stapje, dan overhaast te werk gaan.

8 jaar geleden
Beheerder

Misschien verwijst het linkerbeen naar de onbewuste kant?
Verder is het een bekend thema dat een mankebeen, driekwartbeen, of houten been vaak wijst naar met een been in de andere wereld staan.
(Denk aan de manke smid Hephaistos. manke, dwergen goden, bedelaars enz. Iets dergelijks speelt ook met blinden).

Anonieme bezoeker
8 jaar geleden

Ja, haha, ik wil alles te snel doen. Dat kreeg ik ook al terug bij de psycholoog.