Dit forum liep van 2008-2020, is nu gesloten en te bekijken als archief. Berichten plaats je in het nieuwe droomforum
Hoi allemaal, ik vind het altijd leuk om de betekenis van mijn droom op te zoeken en meestal snap ik het wel maar deze is mij een raadsel,
Ik was op een feest in een huis, er was een thema 90,s. Tijdens dat feest was er een prijs ( iets uit de 90,s met de letter R ) had je het goed dan won je, ik heb heel hard geprobeerd om er achter te komen. Ik dacht aan smurfen en aan Michael R Jackson, overtuigd van het laatste ben ik met een vriend gaan praten. Die bracht me aan het twijfelen en wees me de antwoorden kamer. Ik heb het antwoord veranderd in een titel van een 90,s liedje ( informer, snow) en wilde mijn antwoord checken. Verwachte meteen geholpen te worden maar kwam in een kamer met veel wachtende mensen op bedden en banken die hun antwoord wilden vertellen ( fluisterend aan iemand op een bed onder een deken) wachtend keek ik rond en zag ik een klein meisje op mijn bed zitten wat daar stond, met erop een aantal aardappelkistjes. Uit een kistje pakte en bekeek ze mijn knuffel wat mij ergerde, al zei ik er niets van. Ik keek om me heen en iemand zei ;kijk daar zit er nog een ( doelend op een vrouw tegen over me, waarmee ze bedoelde een waarzegster/ waar je ook je antwoord aan kwijt kon alleen ik wist dat ze vrij was en het spel ook mee speelde
Toen ging mijn wekker!
Heel benieuwd wat en of er een uitleg is
Het verleden wordt hier gevierd. Krachtmetingen worden hier gestreden. Wie is hier de sterkste of slimste.
De bedden en banken staan voor wachten of uitrusten of luiheid. Wie op de bank zit met voetbal hoeft niet te spelen. Dus de mensen op de bank, die fluisteren, zijn de beste stuurlui aan wal.
Het meisje doet iets wat je niet bevalt, maar je zwijgt. Dat is jammer, want zo kom je niet voor jezelf op. Het spel is als het Rad van Fortuin. Het kan alle kanten op. Net als de toekomst, die je niet maar een beetje regisseert. Het is belangrijk om een doel te hebben.
1 keer bewerkt. De laatste keer was 8 jaar geleden door Esme.
Beheerder |
Je denkt geloof ik dat het leven een emmer met goud aan het eind van de regenboog heeft klaargezet.
Waarbij je nog ongeduldig bent ook.
Daarop kom je in een kamer waar mensen op bed liggen.
De sfeer klinkt mij armoedig in de oren. Het lijken meer verwaarloosde elementen die je in een crisis opvang zou ontmoeten.
De mensen zijn moe of ziek, maar jij denkt alleen maar aan jezelf en het verlossende antwoord,
dat inderdaad van hen moet komen, maar niet zoals jij dat verwacht.
Het arme meisje zit op kisten in plaats van enig comfort.
Je denkt dan wel dat er tegenover je een waarzegster zit, maar die zou je weleens de waarheid kunnen zeggen in plaats van de toekomst of de pot met goud.
Het ego meent altijd de eigen intenties in dromen te kunnen projecteren, maar dat is hinein projektieren. (egosynthoon)
Maar daarmee mist het precies de boodschap. In dromen projecteren we nog sterker dan in het waakbestaan.
Alleen wordt elke gedachte in dromen ook in beelden omgezet en daarmee meent het ego zichzelf te kunnen bevestigen.
De fijne ironische humor, zelfspot en soms ook absurde uitvergroting ervan, worden vaak pas gezien als men ontwaakt of een uitleg leest.
Op bed liggen is passiviteit/ lethargie/ dromen/ opium?. Zelf lig je ook op bed. (Het lijkt Bethesda wel "Neemt uw bed op en wandel".
Het aanraken van het water (onbewuste/ helende bron) zou voor de eerste het wonder van de genezing opleveren . (De rest moet maar weer zien). Reken maar dat ze elkaar niet zullen helpen en daarom zijn ze ook ziek.
Het liedje bevat "snow", dat is dus koude of kilte, ontbreken van warmte en liefde.
Smurfen zijn dwergen (waar is Roodkapje?)
Misschien zien de smurfen wel blauw van de koude?
Maar "snow" is ook een metafoor voor drugs. We weten dat Michael Jackson zwaar aan de drugs was.
De ongeduldige "Meneer van Dalen wacht op antwoord".
Je meent dat die mensen vrij zijn, maar het zijn delen van jezelf.
Jij bent verantwoordelijk voor hun conditie. Maar jij steekt geen hand uit om hen te helpen.
Als opportunist meen je dat iedereen maar voor zichzelf moet zorgen en zijn kansen grijpen en het kleine arme kind moet zich behelpen met een pop uit een goedkope aardappelkist en daarmee gelukkig zijn? Is dat liefde?
2 keer bewerkt. De laatste keer was 8 jaar geleden door Sheherazade.
Droominfo, © 2024