Dit forum liep van 2008-2020, is nu gesloten en te bekijken als archief. Berichten plaats je in het nieuwe droomforum
Ik ben in een donkere gang, met links de lerarenkamer. Ik wacht in spanning af wat mijn cijfers zijn voor drie toetsen: Engels woordjestoets, wiskunde en ...?
Dan kom ik X tegen. Ik zeg dat ik erg benieuwd en best angstig ben voor mijn cijfers. Hij zegt dat ik mij voor wiskunde in ieder geval geen zorgen hoef te maken en lacht erbij. Ik ren meteen naar mijn wiskundedocent in de docentenkamer. Ook mijn Engels docent is daar en kijkt verstoord op. De wiskundetoets ligt echter in de kamer tegenover. We lopen er naartoe: ik heb een 9,8! Ik schreeuw het uit van blijdschap en ren de gang op. Daar staat een vriendin en ik schreeuw uit dat ik afgerond een 10 heb voor wiskunde. Ze vraagt wat ik heb voor Engels. Ik kijk op mijn telefoon: een 2,7...
Dan komt X erbij staan. Ik zeg dat ik niet zo goed had gestampt voor Engels, maar dat de herkansing een eitje zal zijn. "Het is een kwestie van doen." Dan gil ik tegen X dat ik afgerond een 10 heb voor wiskunde en dat dat het hoogste is wat ik ooit heb gehaald, hoe is het mogelijk?! Ik val spontaan om van de blijdschap en de verbazing.
Het doet mij denken aan de periode na mijn eindexamens. Ik heb namelijk een herkansing moeten doen omdat ik net niet geslaagd was: biologie of wiskunde herkansen. Ik koos voor het eerste vak en ik had het net aan gehaald.
X vertelde mij een keer dat hij allang wist dat ik geslaagd was toen ik hem angstig berichten stuurde, maar hij mocht natuurlijk toen niets zeggen.
En het doet mij denken aan de huidige periode. Ik wacht nu nog in spanning af wat m'n cijfers zijn voor mijn tentamens.
1 keer bewerkt. De laatste keer was 7 jaar geleden door Magnet.
Beheerder |
Examenvrees is martelend er hangt zoveel vanaf.
Het hoogste cijfer voor wiskunde een dor vak van het verstand.
Maar een zwaar onvoldoende voor Engels?
Ergens rijmt dat niet.
Engels is een wereldtaal en als je verder studeert loop je aan alle kanten vast.
Waarom koos je biologie terwijl steengoed zou zijn in wiskunde?
Biologie is een heel andere richting en laten we zeggen meer aards en op het leven gericht.
Denk dat er toch een klein wrijvingsmomentje ontstaat tussen verstand en gevoel.
Het ironische van deze droom is dat ik juist totaal niet goed ben in wiskunde. Ja, de wiskunde in de natuurkunde gaat mij makkelijk af, maar dieper dan dat moet het ook niet gaan. Ik haalde alleen maar onvoldoendes of net aan zesjes voor wiskunde in de bovenbouw, dus biologie gaf een grotere kans op slagen.
Ik vraag mij alleen af wat de betekenis van de cijfers zijn (of hoef ik die niet zo nauw te nemen?). En waarom val ik spontaan om?
Beheerder |
Omvallen is van verbazing. Je verwachtte het immers niet.
Wat die cijfers betekenen? Misschien een waardering?
Hogere noten, hogere cijfers?
Noten hebben meer met stemming te maken en de piano is niet gestemd of niet bespeelbaar.
Vreemd. Kan niet echt iets opmaken uit deze droom.
Beheerder |
Cit: "Ik wacht in spanning af wat mijn cijfers zijn voor drie toetsen".
Daar heb je geen hogere wiskunde knobbel bij nodig.
1 keer bewerkt. De laatste keer was 7 jaar geleden door Sheherazade.
Damn, dat het soms zo easy is...