Dit forum liep van 2008-2020, is nu gesloten en te bekijken als archief. Berichten plaats je in het nieuwe droomforum
Hallo allemaal,
Vannacht droomde ik druk.
Ik zat in een bus en we reden naar Rusland.
Eenmaal aan de grens werden we tegengehouden en mochten we niet verder.
Het was daar heel erg koud en alles lag onder een dikke laag sneeuw.
Er stonden veel naaldbomen met een laag sneeuw erop.
We gingen te voet verder en er was een hele stijle heuvel waar we moeizaam maar toch opkwamen.
Alleen was het zo dat een vriendin van mij terug gleed op het laatste moment.
Haar tas was gevallen en gleed weer terug. Het leek een soort kabelbaan o.i.d.
We liepen daarna rond in een soort winkelcentrum, toen we buiten kwamen was het plots rond de 30 graden en snik heet.
De sneeuw smolt gelijk.
Later kwam ik op een station waar ik terug ging naar Nederland.
De trein kwam aan op een ander perron waar ik niet kon komen.
Gelukkig was er nog een nederlandse vrouw waarmee ik een praatje maakte.
Mijn opa was er ookbij. Er was op het station een groot diner met kaarsjes en gezelligheid.
Dus ik vond het niet heel erg dat ik de trein niet kon bereiken.
Later kwam ik terug bij de grens. In het sneeuw landschap dat weer was teruggekeerd.
Voor we terug mochten moest ik eerst een bloedafname doen bij de dokter die gelukkig nederlands sprak.
Het was allemaal oke en ik mocht terug. Het bloed leek wel op een soort paspoortchek.
Heel apart. Toen keerde ik terug naar Nederland en tijdens het afdalen voelde ik me weer thuiskomen en werd ik ook wakker.
Dit was mijn droom.
Ik vond het opzich wel een prettige droom.
Alleen weet ik niet waarom ik over rusland droom aangezien ik daar niet echt perce iets mee heb.
Beheerder |
Rusland is voor ons een beetje een ruige cultuur.
Je kunt het vergelijken met het onbewuste.
Maar er kan nog een ander interpretatie spelen als een land aan de andere kant, dus de geestelijke.
De sneeuw wijst op gebrek aan warmte/liefde. Russen zijn gehard tegen hun klimaat.
Er heerst voor ons ook een ijzeren discipline. Beetje militant dus, oude hiƫrarchische, autoritaire structuur en opvoeding.
Maar later is het dan weer snikheet. Dat wijst op stemmingswisselingen.
De bloedafname zegt iets over ziekte en herstel. Bloed is de drager van de ziel.
Maar ook de levensbron, of eros. Zonder bloed is er geen warmte.
Roos is vurig en eros. In dat koude klimaat is er geen warmte of bloed (koudbloedigheid)
De dokter kijkt dus of je wel bloed in je aderen hebt in plaats van antivries.
Soms lijkt het station op een niemandsland tussen het hier en nu en het hiernamaals.
De steile helling kan een relatiehindernis of moeilijkheid betekenen.
Het tasje bevat haar identiteit, haar kostbaarste bezit.
Tegelijk kan zij de vrouw in jou symboliseren die na hinkt.
Er schort iets aan die relatie lijkt mij.
Het koude element is vaak het mannelijke, al vinden de Chinezen dat het juist vuur is.
Maar dat vurige is meer een vorm van strijdlust en temperament, het te korte lontje.
De vrouw wordt dan als koud of waterig weggezet, maar het is meestal omgekeerd, omdat vrouwen veel meer naar hun gevoelens leven.
In een relatie is het meestal de vrouw die de persoonlijke warmte binnenbrengt.
Dat mannelijk rationele element is meestal kil en gevoelloos (of sentimenteel wat geen gevoel is maar een stemming)
Bij een kabelbaan denk ik: aan het lijntje moeten lopen.
1 keer bewerkt. De laatste keer was 7 jaar geleden door Sheherazade.
Dank
Mooie uitleg!
Ik zag de sneeuw die smolt als eem opluchting. Zo voelde het in de droom en las net ergens dat het ook spanningen los kan laten. De zorgen verdwenen als sneeuw voor de zon. Ik zag toen ik in de hitte buiten kwam dat de sneeuw van de fietszadels af droop.
De zon scheem flink. Inderdaad stemmingswisselingen zouden ook kunnen.
De bloedafname was ook wel fijn ik was niet bang het voelde ook als een opluchting. Misschien een soort bloeddonor? Ik zie wel een verband met de wegsmeltende sneeuw.
Beheerder |
Natuurlijk is er een verband met de sneeuw.
Warmte staat in relatie met hemoglobine.
Koudbloedigen kunnen niet leven in een koud klimaat.
Tja en dan die dampende fietszadeltjes, haha hot item.
Haha een geval apart ja.
Misschien heeft de hitte iets daar mee te maken haha ;) hitte en liefde of lust misschien?
Beheerder |
Cit: hitte en liefde of lust misschien?
Dat lijkt mij wel duidelijk, haha.