Dit forum liep van 2008-2020, is nu gesloten en te bekijken als archief. Berichten plaats je in het nieuwe droomforum

Concentratiekamp?

Jilly
7 jaar geleden

Ik droom dat trump aan de macht is en dat we 1 voor 1 worden opgesloten omdat we Nederlands zijn. In het dorp is een schouwspel aan de gang waarin Nederlanders in acrobatentuigjes omhoog worden gehesen. Ik zeg dat ik stop met de show want alle Nederlanders worden te kijk gezet. Ik bevrijd me uit de show dan komen er mensen achter me aan. Ik ren naar de ene achterkant van het dorp maar alle uitgangen worden bewaakt door Amerikanen. Sommige Nederlanders willen weg maar kunnen niet meer weg. Ik ren naar het hek. Overal zit prikkeldraad op. Ik probeer te klimmen maar achter het hek is nog een hek met prikkeldraad. Dit is onbegonnen werk. Ik ren naar de andere kant van het dorp samen met andere Nederlanders dan gaat de een door een gat in het hek. Iedereen volgt. Wat zijn we blij en wat ben ik blij! We zijn ontsnapt. Nu staan we op ander land en kan niemand ons meer iets maken.

Wat wil deze droom mij zeggen?

Misschien een belangrijk detail, mijn opa en oma van beide kanten van mijn ouders hebben tijdens de oorlog in Indonesiƫ in een kamp gezeten. Heeft dit er iets mee te maken misschien?

7 jaar geleden
Beheerder

Het lijkt inderdaad een kampsymdroom.
Trump is een fascist en een demagoog, een extreem rechtsradicaal met een grote mond, maar steenrijk en niets anders of beter dan de rest van de aasgieren en de poppenkast.

Hij zou heel goed in staat zijn mensen in Fema kampen op te sluiten dat deden ze immers ook na Pearl Harbor.

Maar een en ander schetst natuurlijk een angst in jezelf. In ieder is wel een Trump te vinden. Iets wat ongenuanceerd de macht opeist en een grote mond opzet. In elk leeft een dictator die door frustraties in omvang toeneemt.

Het kamp zet je zelf op maar daarmee sluit je je zelf ook af en op omdat je bang bent van de wereld.
De Amerikanen zijn zo ongeveer het spookbeeld van de politiestaat geworden. De EU is dat aan het volgen.
Strikt genomen trekken ze een ijzeren gordijn op, waar straks mensen letterlijk buiten de boot vallen.

De wereldse ontwikkelingen hebben een collectieve invloed voor de gevoeligen, die als eerst lijden onder deze druk.
Vooral neurotici zijn graadmeters voor collectieve spanningen.

Men klopt de permanente angst op om zo draconische maatregelen te nemen.
Wie dat aan den lijve heeft ondervonden proeft waar dat op af stoomt.

Maar de droom is positief omdat je wel weet te ontsnappen uit dat kampement. (gevangenis)

Jilly
7 jaar geleden

Bedankt weer!