Dit forum liep van 2008-2020, is nu gesloten en te bekijken als archief. Berichten plaats je in het nieuwe droomforum

Autorijles

Ce
7 jaar geleden

Hoi allemaal,

Ik droomde vannacht dat ik autorijles had in een grote stad met hoge wolkenkrabbers.
Ik moest een vriendin van mij volgen die voor mij reed.
Zij reed echter heel roekeloos en remde niet voor voetgangers en veroorzaakte net geen botsingen.
Ik deed dus hetzelfde.
Ik moest namelijk achter haar blijven.
Terwijl het niet een achtervolging was.
Ik reed dus ook erg hard en kon niet remmen.
Alle andere auto's toeterde bij rotondes en zebrapaden.
Het was een chaos.
Daarna droomde ik dat ik op een uitkijk punt stond.
Ik keek samen met die vriendin uit op de stad.
Een scheikunde docente van mijn school legde uit wat al die gebouwen waren.
Zo wees ze een bankgebouw aan en vertelde zij dat zij daar vroeger had gewerkt.
Het was een hoge wolkenkrabber met glazen ramen erin.
Het gebouw had ook een rare uitstulping en leek niet stevig.
Vervolgens ging ik met die vriendin terug naar huis op de fiets.
Weer fietste zij voor en ik achter...
We moesten een stijle heuvel op.
De vriendin had nergens last van en ging er makkelijk op,
terwijl ik moeite had en toen ik bijna boven was achteruit fietste.
Een negroide man die achter aan kwam fietsen moest lachen en ging er ook gemakkelijk overheen.
De vriendin was al erg ver weg, maar toch kwam ze terug voor mij en hielp mij een handje.
Later kwam ik op een plek waar een moord was gepleegd,
ik moest samen met mijn andere scheikunde docente een aantal stoffen analyseren en stoffen mengen met elkaar.
Zo was er een blauwe vloeistof in een plastic doorzichtig kleurloos broodtrommeltje waar ik een andere kleur bij deed.
De blauwe vloeistof werd spontaan zwart.
(Misschien droom ik over scheikunde omdat dit mijn slechtste vak is?)
Ik was ook een soort agent in deze droom en werkte samen met andere politie-agenten.
Dit vond ik wel leuk in de droom.

Wat betekend deze droom?

Groetjes,

Ce

Ce
7 jaar geleden

Ik kan niet echt slapen dus probeer het even zelf :)
Misschien kunnen jullie feedback geven.

Misschien kopieër ik het gedrag van anderen en neem ik risicos en denk ik zelf te weinig. Ik ga namelijk ook roekeloos rijden in de droom door die vriendin. Er zitten geen remmen op en ik leef als een robot en ik rij roekeloos door et levens zonder plannen te maken. Ik ben soms een beetje chaotisch inderdaad.

De heuvel is duidelijk een probleem of opstakel waar ik letterlijk en figuurlijk tegen op zie. Telkens als de fiets bijna boven is gaat hij toch weer terug. Ik kan de knoop niet door hakken. Het lijkt wel of ik te veel aan mijzelf twijfel. De negroide man is natuurlijk een deel van mijzelf dat vind dat ik overdrijf en mijzelf aanstel. Toch hielp de vriendin mij.
Misschien moet ik wat vaker hulp vragen en niet alles eigenwijs zelf doen.

Het uitkijk punt is het leven voor mij.
Hoge gebouwen drukte maar ook rust bij het uitkijk punt. Ik heb vakantie nu en kijk uit over mijn behaalde resultaten. Misschien is de scheikunde docente er om mij er op te wijzen dat ik beter aan dit vak moet werken. Vandaar dat ik later scheikundige proeven doe met die blauwe vloeistof. (Op een moordplek.). wellicht 'blauw' bloed?

Het wordt wel zwart als je verkeerde dingen toevoegt. Als je een negatieve zwarte kijk hebt op dingen wordt het blauw dus zwart.
Je verpest het dan voor jezelf.

De agent houd je in toom. Ik was mijzelf dus in toom aan het houden als agent... misschien mijn geweten dat ik erg sterk heb.

7 jaar geleden

Je wilt meegaan in de groep. Alleen je kan het niet bijbenen. Je legt de lat toch een beetje te hoog.
Een bank staat voor solide. De fiets houd je in balans. Zodra je weet wat je zwakke punt is, kun je beter anticiperen.
De moord is je zwakke plek. Zwart kan ook staan voor kleurloos. Het is zwart-wit denken; alles of niets.

7 jaar geleden
Beheerder

De vriendin is iemand die het voortouw neemt.
Extravert waarschijnlijk en heeft geen moeite met zaken, waar jij die wel hebt.
Maar het is een roekeloze waaghals en slecht voorbeeld.
Ze leeft in de wolken (luchtkastelen)/droomprinses, zoiets als Ivanka Trump in de Trumptower)
De negroïde man is verwant met Pan. Dus een vruchtbaarheidssymbool en chtonische schaduwfiguur.
Iemand die niet alleen viriel is, maar ook energie bezit die jou ontbreekt.
Hij zal zich niet laten opjagen door die waaghals, maar volgt blijkbaar ook haar spoor. (met andere doeleinden?)
Later kijk je vanuit je glazen toren omlaag naar de wereld.
De blauwe vloeistof zou inkt kunnen zijn. Het lijkt in Oost-Indische inkt te veranderen.
Misschien heeft het blauw met het hoge gebouw te maken waar iets gebrouwen wordt? (of spiritueel)
Het blauw doet ook aan water denken of "Ins blaue hinein", het onbewuste.
Zwart kan op depressie wijzen, of duistere gevoelens van rouw en somberheid, zwaarmoedigheid.
Het is geen vrolijke kleur.
De agenten zijn je innerlijke gezag die buitensporig gedrag moeten beteugelen.