Dit forum liep van 2008-2020, is nu gesloten en te bekijken als archief. Berichten plaats je in het nieuwe droomforum

Zee

Juliana
7 jaar geleden

Hoi iedereen,

ik had een nogal rare droom. Ik droomde twee keer over de zee.

De eerste keer was ik samen met een onbekende vriendin. We kwamen van vrienden vandaan (die ik ook niet kende) die me raar aanstaarden.
Ze nam me mee naar het strand waar we lekker in zouden gaan zwemmen.
We namen allebei een duik, maar toen ik erin dook en water zag, zag ik ineens een bordje met de tekst: gevaar kwallen. Ofzo.
Er klonk ineens ook een mannenstem die de boodschap nog een keer herhaalde.
Ik rende uit het water (ik ben bang van kwallen) naar het strand. Maar het werd ineens razendsnel vloed.
Ik probeerde naar een veilig stuk strand te lopen, dus steeds verder weg. Maar de zee leek me steeds bijna in te halen.
Op een duur werd ik het beu en schreeuwde ik tegen de zee: "hou nou eens op!" zodat het water hopleijk niet verder kwam.
Er was geen vervolg hierop. Ik weet dus niet of het toch over me gespoeld is of niet. Maar ik had wel het idee dat door het schreeuwen
het niet verder stroomde.

Alvast bedankt!

Groetjes Juliana

1 keer bewerkt. De laatste keer was 7 jaar geleden door Sheherazade.

7 jaar geleden
Beheerder

[quote]De eerste keer was ik samen met een onbekende vriendin. We kwamen van vrienden vandaan (die ik ook niet kende) die me raar aanstaarden.
Ze nam me mee naar het strand waar we lekker in zouden gaan zwemmen.
We namen allebei een duik, maar toen ik erin dook en water zag, zag ik ineens een bordje met de tekst: gevaar kwallen. Ofzo.
Er klonk ineens ook een mannenstem die de boodschap nog een keer herhaalde.
Ik rende uit het water (ik ben bang van kwallen) naar het strand. Maar het werd ineens razendsnel vloed.
Ik probeerde naar een veilig stuk strand te lopen, dus steeds verder weg. Maar de zee leek me steeds bijna in te halen.
Op een duur werd ik het beu en schreeuwde ik tegen de zee: "hou nou eens op!" zodat het water hopelijk niet verder kwam.
Er was geen vervolg hierop. Ik weet dus niet of het toch over me gespoeld is of niet. Maar ik had wel het idee dat door het schreeuwen
het niet verder stroomde.[/quote]

Kwallen zijn weekdieren en hebben dus geen ruggengraat (wil of karakter)
Verder zijn het neteldieren dus irritante inhouden. (prikkelbaarheid, brandnetels)
De wilde zee staat hier voor een inbreuk in het onbewuste.
Kan woede zijn of emotie, ook overspannen zijn of depressief. (kan ook psychose betekenen)
Heeft een verbinding met de moeder of oermoeder.

Lees het onderschrift.