Dit forum liep van 2008-2020, is nu gesloten en te bekijken als archief. Berichten plaats je in het nieuwe droomforum

Ramp

Juliette
7 jaar geleden

Hoi,
Ik heb nogal raar gedroomd een paar dagen geleden. Het knaagde aan me toen ik een paar dingen opzocht en er uitkwam dat ik misschien gezondheidsproblemen zou kunnen hebben
De droom ging zo:

Ik keek omhoog. Er slingerde een stuk afgerukt gebouw de zee in. Het zweefde over me heen en plofte op de zee. Ik hoorde gillende kinderen die nog in dat gebouw zaten.

Het deed me denken aan de Twin towers, ook al zag ik die niet in mijn droom. Weet iemand wat dit kan betekenen?

7 jaar geleden
Beheerder

Het gebouw is net als een huis een beeld van jezelf.
Kan ook overdrachtelijk zijn zoals een zaak.
Maar er raakt een stuk los dat in zee valt.
Dat betekent dat een deel in het onbewuste terecht komt.
Waarmee weer een energie kan worden bedoeld die daar iets in beweging kan brengen.
Soms heb je het gevoel een deel van jezelf te zijn kwijtgeraakt.
Hoeft niet perse over je gezondheid te gaan. Kan ook psychisch zijn.
Structuurverlies b.v. of stabiliteit.
Je refereert aan 9/11, dus een ineenstorting (depressie?), grond onder de voeten verliezen enz.

7 jaar geleden

Brokstukken komen naar beneden. Het is geen stabiel gebouw. Het kan met een zwak ruggengraat te maken hebben.

De zee is het onbewuste. In je droom spiegel je het probleem onbewust in beelden.
De kinderen komen oog in oog te staan met de chaos die zich hier afspeelt.

De link met de Twin tower doet me denken aan de tarotkaart “de toren”. Een grijze toren is hoog op een verlaten rots. De bliksem slaat waardoor de gouden kroon ervan af is gestoten. Vlammen slaan uit de top van de toren en uit de ramen. Het lijkt alsof de toren van binnen volledig in brand staat.
Er is sprake van een plotselinge onvoorziene catastrofe, crisis of ramp.

3 keer bewerkt. De laatste keer was 7 jaar geleden door Esme.

7 jaar geleden
Beheerder

Mooie vergelijking Esme. Past inderdaad bij 9/11
De tarot zit vol symbolen en archetypen.
De toren is een fallisch beeld van de valse schijn.
Staat voor hoogmoed, hybris, pronkzucht, bezit van materiële zaken, aanzien, een ivoren toren, ambitie enz.
De gouden kroon is het valse licht dat schepen op de klippen laat lopen. (verleiding/ misleiding)
Ook de "gevallenen" waren tijdens 9/11 zorgvuldig in beeld gebracht en refereerden aan financiële bancaire catastrofes.
Toren van Babel.
De bliksem was hier het vliegtuig, dat zelfs vooruit wees naar Barack Obama, wiens naam lightning, of strike from heaven betekent (lucifer)
De twin towers stonden symbool voor Chochma en Bina, of Joachin en Boaz. (De pilaren van de vrijmetselaars)
Alles Joodse Kabbala mystiek.
Echter er is een innerlijke toren waarvan de top een vuurtoren is (kruinchakra)
Deze verspreidt het ware licht (mits ontstoken)

1 keer bewerkt. De laatste keer was 7 jaar geleden door Sheherazade.