Dit forum liep van 2008-2020, is nu gesloten en te bekijken als archief. Berichten plaats je in het nieuwe droomforum

Totaal verbrand

Firefly
7 jaar geleden

Ik heb gedroomds dat ik helemaal was verbrand en bepaalde personen die in het echt erge dingen hadden gedaan trokken als een waas voorbij. Een note: ik heb nu een paar jaar geen contact meer met deze personen.

Wat betekent dit?

7 jaar geleden

Als je verbrand bent is dat een verminking. Je kracht en zelfverzekerdheid wordt aangetast. De mensen die gevreesd zijn, zijn de onbewuste negatieve eigenschappen dat in je huist. Het kan ook degene zijn, die over je grens gaat, door bijvoorbeeld pestgedrag. Stop je iets in de doofpot?

7 jaar geleden
Beheerder

Vuur kan staan voor woede en hartstocht.
Branden doet veel pijn en is verminkend.
Je ergens aan branden is een uitdrukking.
Maar je noemt jezelf niet voor niets vuurvlieg.
Soms herrijst de Phoenix uit de vlammen.
Transformatieproces.

Firefly
7 jaar geleden

Ik dacht er pas over om contact met een van deze personen op te nemen. Echter kon ik de stap niet maken gezien deze persoon mij veel pijn heeft gedaan. Ook verberg in mijn seksuele geaardheid. Dan zou het een van die twee kunnen zijn. Als de personen slechts een afspiegeling waren zou ik voor het tweede kiezen gezien dat in het echte leven meer betekenis heeft en het eerste zich in het verleden afspeelt.

Afgelopen nacht had ik een nachtmerrie over een achtervolgende man die zijn hoofd naar achteren had geknakt. Alleen zijn kin was zichtbaar. Deze persoon kende ik niet.

7 jaar geleden
Beheerder

De droom kan een waarschuwing inhouden, brand je er niet opnieuw aan.
de volgende droom is wellicht een gebroken nek (trots?)
De kin staat vaak voor wilskracht en koppigheid.