Dit forum liep van 2008-2020, is nu gesloten en te bekijken als archief. Berichten plaats je in het nieuwe droomforum

Station met glas

Ce
7 jaar geleden

Hoi allemaal,

Vannacht droomde ik het volgende:

Ik was thuis en ik had geen zin in het gezeur van mijn ouders en vluchtte weg uit huis.
Toen kwam ik uit bij een station. Daar waren veel peronnen en sporen.
Op bijna ieder spoor stond een trein.
Ik stapte een trein in en zat voorin naast de machiniste, eindelijk bestuurde ik een keer de trein...
Alle sporen waren bezet, behalve de middelste waar mijn trein op zat.
Overal rode seinen op de andere sporen maar op deze was het groen.
De spoor ging langzaam een heuveltje op.
We reden het station uit door een industrieel landschap, erg somber kaal en kil.
De andere treinen scheurde met een enorm hoge snelheid langs mij op de naastgelegen sporen.
Toch reed ik door het groene sein en de andere treinen door de rode.
Mijn trein ging maar langzaam en als enige ook een heuveltje op.
Ik had er geen geduld voor en de trein kon niet meer verder want hij bleef ergens stilstaan, toen moest ik op eigen kracht lopen....

Ik voelde me een soort onzeker tijdens dat gedeelte droom...
Vervolgens was ik op een ander station. Ik stond in de hal van het station. Het was erg modern en ruim.
Het plafond was erg hoog en van glas. Het was een vierkant gebouw, omhulst met glas.
Er zaten wel deuren in om naar buiten te kunnen.
Er lag geen steen maar groen gras als vloer.
Ik zat daar in de glazen stationshal waar een Indische vrouw met een rode stip op haar hoofd uitlegde hoe je goed kon vluchten als je niet met de trein kon. Er waren veel mensen die naar haar luisterden en iedereen zat op een stoeltje haar aan te horen. (een soort hoorcollege)
Ze vertelde dat je over het gras van trap naar trap moet rennen en goed klimmen en overzwaaien met een soort touw (als een aapje).
Ik zag het vanuit mijn perspectief en maakte mee wat zij vertelde.
Ik rende de stenen trap op en de trap af door het groene gras, weer op en af...
Het leek alsof het geen zin had, maar het was toch een wijze vrouw.
Wat zou ze me willen zeggen??
Om andere mogelijkheden te zoeken om mijn weg te volgen ipv die trein altijd?

Inspirerende droom vond ik...

7 jaar geleden
Beheerder

Waar heb je die trein voor nodig als je kunt lopen?
De rest snelt je voorbij en negeert de rode lichten kwalijke zaak vooral voor een trein.
Dat kan nooit goed gaan.
Maar jouw trein heeft geen energie genoeg om een heuveltje te beklimmen en zegt doe het zelf maar.
Dat wijst op uitputting van je voertuig.
Dan kom je in dat geestelijke glazen gebouw een soort broeikas want gras hoort buiten en niet in een station.
De Indische vrouw die uit een tegencultuur komt zegt je meer natuurlijk voort te bewegen (lijkt wel wat op Tarzan en Jane).
Zij komt uit een land waar het avontuur nog bestaat. (ook het onbewuste)

Een aapje is een mooi beeld van het dwaze ego dat van tak tot tak springt.
De vrouw is zeker wijs want die maakt zich niet druk, jij wel.
Waarom ben je op de vlucht? Waar zijn de tijgers en krokodillen?

Ce
7 jaar geleden

Ik maak me druk om school..
Dat klopt... ik kom niet verder door mijn faalangst en ik weet niet waar nou de kern van deze angst ligt....
Het aapje is denk ik meer een cahotisch deel van mij die van hak op de tak gaat. Toch is er een deel van mij wat rustig en wijs is... De indischs vrouw met haar kalmheid. Weer de contrasten...
Waarom ik vluchtte weet ik niet..
Wellicht voor mijn faalangst of het gevoel dat ik te weinig kan en geen energie meer heb... (trein als de ijzeren draak die niet meer verder komt?? Alles raasde om mij heen... anderen treinen naast mij waren hekemaal roekeloos maar kwamen sneller vooruit ookal reden ze door rood... misschien moet ik niet altijd zo braaf zijn... al brengt dit roekeloos rijden ook risico's... ik zie de faalangst weer terug nu als ik de droom analyseer met behulp van u...

Heeft u een aanvullig?

Groetjes Ce

7 jaar geleden
Beheerder

Misschien is het wel verstandig om jou niet aan de knoppen van de draak te laten zitten, want je wilt altijd veel te snel.
Die anderen rijden door hun rode lichten en die staan er niet voor niets.
Tegelijk kunnen die andere treinen gedachtentreinen zijn die als op hol geslagen paarden voortjagen.
De droom brengt je een tegenpool in beeld, de anima als Indische rustige vrouw. (Tapas sanskriet)
De vlucht is een gejaagdheid, opgefokt gedrag, alsof je op de hielen wordt gezeten, terwijl dat niet zo is.
Dus je komt die heuvel niet op tenzij je het gevoel hebt achtervolgd te worden.
Hier zie je zo'n voorbeeld van tegenpolen. De traagheid tegenover het overmatige voortrazen.