Dit forum liep van 2008-2020, is nu gesloten en te bekijken als archief. Berichten plaats je in het nieuwe droomforum

Deuren die neer gezet worden

Pauline
7 jaar geleden

Ik loop eerst alleen. Ik ben achter onze woning waar opeens een pad loopt. Aan het einde heeft iemand een deur gemaakt. Ik maak het open en loop er door. Daarna loop ik met mijn gezin en ouders weer achterom en is een buurman een deur aan het plaatsen. Bij alle andere tuinen liggen deuren op de grond die neergezet moeten worden. We kunnen wel met zijn alle over het pad doorlopen. Dan word ik wakker

7 jaar geleden

Je zit in een situatie waarbij je keuzes moet maken. De deuren symboliseren dit. Alleen de deuren worden achteraf geplaatst. Je zou ook terug moeten. Dan stuit je op een labyrint. De heenweg gaat makkelijk, de terugweg niet.

Het kan ook beteken dat je een moeilijk verleden hebt gehad, die je later aan het verwerken bent. De deuren plaatsen gaat onbewust. Pas later maak je je bewust dat er een deur komt (obstakel/grens).

7 jaar geleden
Beheerder

Ik denk aan achterdeurtjes.
De tuin is achter het huis en daarmee de meer onbewuste kant.
Deuren moeten iets afsluiten maar het lijkt wel of iedereen zich afsluit of tegen jou gekeerd is.
Vakjesgeest?
Een tuin kan open zijn, waarmee een deur weinig zin heeft,
maar je ziet vaak hoge heggen en schuttingen, omdat ze elkaar mijden als de pest.
Sociaal isolement?

Het zijn weergaven van je gesteldheid. Delen die niet met elkaar communiceren.