Dit forum liep van 2008-2020, is nu gesloten en te bekijken als archief. Berichten plaats je in het nieuwe droomforum

Dolfijn in achtertuin

Eskewi
7 jaar geleden

Ik ben xojuist wakker geworden na een vreemde droom.
Ik stond in de achtertuin van mijn ouders die ineens een groot zwembad hadden. ( Woon al een tijd niet meer daar)
Plots ligt er ineens een jonge dolfijn in de tuin en het bad is leeg en afgesloten dus wil ik deze vullen. Steeds komt er iets tussen en diverde mensen die ik vaag ken storen mij alsof zij de dolfijn niet zien. Ondertusden ben ik een luchtbadje aan het opblazen en aan het vullen.
De dolfijn plaats ik hierin. Ik draai me om en het badje is leeg gelopen. Het zwembad van mijn ouders is ineens vol maar wel met chloor. Dus leeg en opnieuw vullen. Ook nu word ik weer gestoord en de paniek begint toe te slaan want de dolfijn moet op zn minst vochtig blijvren. Het zwembad lijkt steeds kleiner en m'n ouders proberen te hrlpen maar dat werkt een beetje averechts. Eindelijk zit de dolfijn versuft in het zwembad en schrik ik wakker.

Ik vond t zo'n vreemde droom dat ik wil weten of iemand mij uitleg kan geven. Dolfijnen staan voor spiritualiteit bij vrolijke dromen maar dit voelde niet echt vrolijk aan.

7 jaar geleden
Beheerder

Neen dat is niet leuk.
De dolfijn hoort niet in een badje en zelfs niet in een zwembadje.
Een dolfijn hoort in de zee en de vrijheid te beleven.
De dolfijn is een bewoner van het onbewuste.
Vaak een beeld van de ziele begeleider/gids.
Dolfijnen staan erom bekend dat ze soms mensen redden en beschermen.
Hun gidsfunctie komt waarschijnlijk doordat ze graag op de boeg-drukgolf van een schip mee zwemmen, dus voor het schip uit.
Ze lijken onvermoeibaar.

Je geeft dus iets in jezelf, of jezelf, niet voldoende ruimte en voelt je niet zo vrij als een vis in het water zou moeten zijn.

Eskewi
7 jaar geleden

Ja toen ik eenmaal wat meer wakker was geworden kwam het besef een beetje. Begin me sinds kort wat weer meer te interesseren in de spirituele kant maar daardoor erger ik me steeds meer groen en geel aan mensen die zeer kortzichtig zijn en die maak ik best veel mee haha