Dit forum liep van 2008-2020, is nu gesloten en te bekijken als archief. Berichten plaats je in het nieuwe droomforum

Droom over een rouwadvertentie en borderline

Afgelopen nacht heb ik een heel vreemde droom gehad. Ben er helemaal van in de war.
Ter inleiding; ik heb 2 jaar geleden een leuke jongen ontmoet. Officieel hebben we niets met elkaar gehad. De droom gaat dus ook over deze jongen.
Momenteel zit ik te twijfelen hoe en of ik verder met hem moet gaan omdat hij mij ontzettend gekwetst heeft.

Mijn droom:

Ik zat aan de keukentafel en sloeg de krant open. Ik las zoals elke ochtend de rouwadvertenties als eerste. Tot mijn grote verbazing stond de jongen in kwestie er in.

Het berichtje wat er stond was:

Na 28 jaar met borderline geleefd te hebben is er nu toch een einde aangekomen.
We zullen je missen.

Daaronder stond een foto van hem hij tilde op die foto een klein blond jongtje op.

Onder de foto stonden de namen van zijn familie en tot mijn grote verbazing stond ook mijn naam er bij. Achter mijn naam stond tussen haakjes een berichtje van zijn moeder.
Het berichtje was: ik heb jou naam er ook maar bijgezet want je bent hier kind aan huis groetjes E. )

In mijn droom heb ik me nog 5 minuten lopen verbazen over dit alles en toen schrok ik wakker.

Ik hoop dat er hier iemand is die mij deze droom kan en wilt uitleggen. De jongen in kwestie is momenteel 24 jaar en heeft geen borderline.

Groetjes Karma

16 jaar geleden

Hoi Karma

Overlijdensberichten dienen altijd serieus genomen te worden. Meestal wil ons onderbewustzijn ons attent maken op iets dat met de personen die in het overlijdensbericht staan vermeld te maken heeft. We moeten dan ook heel goed de tekst uit het overlijdensbericht onthouden. Is de persoon die in het bericht staat vermeld in het waakbestaan al lang overleden dan zal de boodschap waarschijnlijk een teken van steun zijn die de overledene ons via de droom toestuurt. Het advies dat de overledene ons op deze manier geeft zou dezelfde zijn geweest indien de overledene nog in leven zou zijn geweest. Staat onze naam zelf in het overlijdensbericht dan moeten we in het waakbestaan eindelijk eens gaan leven

Soms brengen gebeurtenissen in de keuken zoals jij die advertentie leest, relatieproblemen aan het licht.

Jongens verschijnen, vaak in de droom van mensen die seksuele fantasieën hebben, welke in het waakbestaan als immoreel worden beschouwd.

Het huis in de droom is het symbool voor ons eigen lichaam, waarbij de openingen de deuren en ramen openingen van ons lichaam kunnen vertegenwoordigen. Het is het huis van de ziel, ons eigen ik.

Kijk maar of je er wat mee kan.

Groeten H@ns.

Annet
15 jaar geleden

jeetje wat eng!
ik droom ongeveer hetzelfde!
zat echt met open mond!
dat ik aan de keukentafel zit en dan de rouwadvertentie lees van een jongen waar ik erg veel om geef en waar ik ongeveer 2-3 jaar contact mee heb.
bedankt voor de uitleg ook!

Logo Droominfo

Droominfo is een droomwoordenboek waar je zelf de betekenis van je droom kan vinden. Je kunt ook over je droom praten op ons forum. Zo krijg je een beter inzicht in je persoonlijke relaties, kan je de dag makkelijker verwerken en krijg je een ongecensureerde blik op je werkelijke gevoelens.

Droominfo, © 2024