Dit forum liep van 2008-2020, is nu gesloten en te bekijken als archief. Berichten plaats je in het nieuwe droomforum
Dag allemaal,
Weer een droom met het bekende schoolthema.
Ik ben op de eerste verdieping op mijn middelbare school en heb een doorzichtig zakje (boterhamzakje met zipper?) (sponsor)geld bij mij. Ik wil een rustig plekje opzoeken in de school om het geld te tellen. Gek genoeg kan ik niet scherp zien: het is wazig, alsof er een waas overheen zit die je wel eens krijgt als er een druppel water op de cameralens komt. Zo loop ik in de droom bijna tegen een deur aan - het is een donkerblauwe klapdeur die een paar meter achter een andere donkerblauwe klapdeur staat - en ik moet om mijzelf lachen (positief).
Ik loop verder omhoog en beland op de vierde etage. Daar loop ik een lokaal binnen (met paarse cijfers die het lokaalnummer aangeven, volgens mij was het 28), maar al snel hoor ik stemmen. Er is een vergadering van de docenten aan de gang en ik loop snel weg, hopend dat zij mij niet hebben gezien. Ik hoop vooral dat X mij niet gezien heeft. Helaas kon ik niet goed zien wie er was, aangezien mijn zicht slecht was.
Ik loop weer naar beneden, richting de plek waar ik begonnen was, en gelukkig vind ik een plekje. Ik bedenk bij mijzelf dat datgene wat ik zoek vaak dichterbij is dan ik denk. Verderop zitten er wat kinderen, maar verder kon ik niets vinden, dus deze plek is prima voor nu. De vloer is oranje-geel en de stoel oranje. Ik ga zitten en haal het geld uit het zakje. Op een geel papiertje noteer ik de munten.
Dan komt er een jongetje op mij af. Hij zegt dat hij vwo heeft gedaan en dat hij dat geld veel sneller kan tellen dan ik kan. Ik snauw de jongen af, boos om zijn brutaliteit, en zeg dat ik ook vwo heb gedaan en dat het mij prima lukt. Het jongetje blijft staan. Gek genoeg tel ik nu plotseling peren en citroenen en vraag ik mij af hoe ik de waarde daarvan kan noteren op het papiertje. Want wat is de waarde van een peer en wat is de waarde van een citroen?
Het boterhamzakje is meerdere keren te gebruiken. Wat hier voren komt is dat je meerder vaardigheden bezit. De school staat voor leermomenten. In de tarot staat geld (pentakels) voor hard werken om daarmee je doel te behalen. Het is wazig en daarmee symboliseert het dat je twijfelt aan je doel(en). De deuren zijn de keuzes die je maakt. Blauw was in een ver verleden een zeldzame kleur. De kleur werd gemaakt van een bijzondere steen; Lapis Lazuli. Dat maakte het een kostbare kleur.
Beheerder |
Misschien hebben de kleuren te maken met de chakra's.
Oranje en oranjegeel naar geel.
Geld kan waardegevoel betekenen.
Maar later vergelijk je als het ware appels en peren.
Citroenen zijn weer geel en bitter.
Over de peer kun je stellen dat hij de buik/baarmoeder kan symboliseren.
Wat weer aardig in de buurt komt van de kleuren van de lagere chakra's.
Het ventje is wellicht een eigenschap?
Maar jij snauwt het hulpvaardige manneke af en dan is het goud onttoverd en veranderd in fruit.
In elk geval is het iets eetbaars en niet zoals Midas die alles wat hij aanraakte in goud veranderde.
Ik zit in een transformatie-fase, dus ik denk vandaar de chakra's en de leermomenten (school). Mijn doelen zijn inderdaad wazig, ik weet het allemaal niet zo goed meer door de transformatie.
Droominfo, © 2024