Dit forum liep van 2008-2020, is nu gesloten en te bekijken als archief. Berichten plaats je in het nieuwe droomforum

Interessante maki

Michelle
7 jaar geleden

Vanacht voor de 2e keer een soort gelijke droom gehad.

Het begon dat ik naar mijn vriendin toe ging, die woont in een grote beddenwinkel, met misschien wel 100 nette mooie keurig opgemaakte bedden op de begande grond.

Boven is haar kamer met die van haar zusje. We gingen naar boven waar je eerste 2 onwijs mooie badkamers tegen komt met jacuzzi's en alles erop en eraan.

Toen gingen we naar de kamer van haar zusje en gingen bij haar op bed zitten en hadden het erover dat het zo fijn was dat hun geen tv hadden.

Het gekke was dat naast haar bed gelijk een vensterbank was en daar zat een maki op. Ook was er een klein zwijntje en een kat. Ik vond de maki heeeel interessant en wilde het vasthouden maar steeds als ik het wilde aaien of er een foto van wilde maken kwam de kat naar mij toe en hield mij tegen.

Ook als ik steeds opstond hield de kat mij in de gaten en achtervolgde mij, waardoor ik mij steeds wilde verstoppen. Hij heeft mij ook een paar keer echt 'vastgehouden' met zijn poten en ik moest blijven waar ik was en kwam hij heel dicht naast mij zitten.

Het gekke is dat is de 2 meisjes in mijn droom helemaal niet ken, of ooit gezien heb. Ik kan me niet meer herinneren hoe zij eruit zagen maar ik weer zeker dat ik hun nog nooit eerder heb gezien in het echt.

Wie kan mij hier iets meer over vertellen? Ik ben heel erg benieuwd!

7 jaar geleden
Beheerder

Nogal luxueus dus.
Tikje overdadig, niet?
Zoveel bedjes zijn gespreid?
Dat nog wel voor 100 personen.
Je zou om de drie dagen een ander bed kunnen nemen in een jaar.
Waarom denk ik aan de prinses op de erwt?

Hoeveel rode lopers moeten er worden uitgerold voor de prinses?
Welk kieskeurig bedje zal ze dit keer nemen?

De Maki is een knuffeltje, maar het is ook een nachtdiertje.
Hoort dus meer bij het onbewuste.
Je zou er ook een demon in kunnen zien met die grote ogen.

De kat hoort ook bij de nacht.
Maar de kat houdt je tegen en is niet alleen een oppas, maar wil ook bij je zijn.
Misschien is de Maki niet wat het lijkt?

Het zwijntje is een veelvraat en staat vaak voor geestelijke luiheid.
In het echt zijn ze weinig kieskeurig en heel intelligent, al worden ze voor dom aangezien.
Varkens kun je echter heel goed trainen.
Het varkentje wassen? Spaarvarken? Appeltje voor de dorst?
Of het varkentje offeren?

Bij de Germanen, Grieken en Galliƫrs, was het varken een heilig dier.
Geen wonder, want daarmee kwam je de winter door.

Er schuilt iets Unheimisch in de droom.
De tegenstelling van de extreme luxe en het varken passen niet bij elkaar.
Maar wel, als je het varken als een materialisme ziet.
De veelvraat past daar ook in.