Dit forum liep van 2008-2020, is nu gesloten en te bekijken als archief. Berichten plaats je in het nieuwe droomforum

Huisje met klok op vierkant pleintje

Ce
6 jaar geleden

Hou allemaal,

Ik had eergister een droom die mij nu nog bijstaat. Ik droomde dat ik aan het fietsen was op een dijk tussen twee grote meren in. Ik was met nog wat mensen. Het water was heel blauw en helder aan de ene kant maar troebel aan de andere kant. In de blauwe kant begon het water te draaien. Alsof er een douceputje op de bodem van het meer was.

Later was ik bij een hele hoge atractie/glijbaan. Ik gleed er af en beneden moest ik zo snel mogelijk weg voorsat er iemand anders achter mij kwam. Ik zat een beetje vast leek het wel...

Weer later was ik op een heel groot plein met in het midden 1 speeltoestel. Het was een huisje van zo'n speeltuintje. Boven op was er een grote maar normale wit met zwarte klok.
Ik voelde plots dat ik dit eerder had gedroomd. Echt een jaar of 10 geleden!
Heel raar was dat... ik had er noout meer aan gedacht in het echt....

Het speelhuisje stond perfect in het midden van het pleintje. De klok stond op 1 uur...
Er was niemand maar het was wel licht buien. Ik werd geroepen om naar huis te gaan. Het leek net alsof ik buiten speelde zoals vroeger.
Maar nu was er niemand...
Het pleintje was omringt door een hoge stenen muur.

Later kwam ik terug in de nacht. (Toen was het wel schemerig),
Ik kon niet het pleintje op komen omdat er soldaten stonden te bewaken om de stenen muur heen. Het was alsof dat huisje een heilige plaats was. De klok perfect erboven viel nogmaals op. Weer een dejavu...

Later liep ik door een wijk heen in Amerika en het was extreem koud maar zonnig. Ze spraken overal van een koudegolf die er was...

Het gekke was dat ik een huis binnen ging samen met mensen uit een serie die ik keek voor ik ging slapen haha. (Dat deel is dan niet bijzonder qua betekenis maar toch leuk :p )

Fijne dinsdag!

Groet Ce

6 jaar geleden
Beheerder

[quote]Ik had eergister een droom die mij nu nog bijstaat. Ik droomde dat ik aan het fietsen was op een dijk tussen twee grote meren in. Ik was met nog wat mensen. Het water was heel blauw en helder aan de ene kant maar troebel aan de andere kant. In de blauwe kant begon het water te draaien. Alsof er een douceputje op de bodem van het meer was.[/quote]

De meren zullen wel een verbinding hebben.
Het blauwe geestelijke meer en het aardse vertroebelde water waar de drab het zicht tot op de bodem verhindert.
Doet denken aan het meer in de bergen waar Boeddha mediteerde. Door rust en bezinning bezinkt de drab en wordt het innerlijke meer als een heldere spiegel.

[quote]Later was ik bij een hele hoge atractie/glijbaan. Ik gleed er af en beneden moest ik zo snel mogelijk weg voorsat er iemand anders achter mij kwam. Ik zat een beetje vast leek het wel...[/quote]

De roetsjbaan is de rit van het leven maar er zitten geen remmen op. Het leven stuwt je voort in een dolle rit.

[quote]Weer later was ik op een heel groot plein met in het midden 1 speeltoestel. Het was een huisje van zo'n speeltuintje. Boven op was er een grote maar normale wit met zwarte klok.
Ik voelde plots dat ik dit eerder had gedroomd. Echt een jaar of 10 geleden!
Heel raar was dat... ik had er nooit meer aan gedacht in het echt....[/quote]

De klok geeft de levenstijd aan. Het is Cronos. (de ijdele vergankelijkheid/ Vanitas)
Plein met klok is ook een Zelfsymbool. Misschien een speelgoedpaard voor het ego?

[quote]Het speelhuisje stond perfect in het midden van het pleintje. De klok stond op 1 uur...
Er was niemand maar het was wel licht buiten. Ik werd geroepen om naar huis te gaan. Het leek net alsof ik buiten speelde zoals vroeger.
Maar nu was er niemand...
Het pleintje was omringt door een hoge stenen muur.[/quote]

Een kindertuin met een muur als afscherming tegen de grote/boze wereld. Maar daardoor wel eenzaam.
Het kind in jezelf?

[quote]Later kwam ik terug in de nacht. (Toen was het wel schemerig),
Ik kon niet het pleintje op komen omdat er soldaten stonden te bewaken om de stenen muur heen. Het was alsof dat huisje een heilige plaats was. De klok perfect erboven viel nogmaals op. Weer een dejavu...[/quote]

Met sterke bewaking/afweer wordt het speelplein afgeschermd. Maar wie weet is het ook een verhindering van regressie, zoals de engel met het vlammende zwaard het paradijs bewaakte.

[quote]Later liep ik door een wijk heen in Amerika en het was extreem koud maar zonnig. Ze spraken overal van een koudegolf die er was...[/quote]
Och ja, de gevreesde klimaatsverandering. Stemmingswisseling? Koude is gebrek aan liefde, toch schijnt de zon. Misschien voel jij je koud?
De warmte zou uit jezelf moeten komen. De droom schetst je desolate gevoelens.

1 keer bewerkt. De laatste keer was 6 jaar geleden door Sheherazade.

Ce
6 jaar geleden

Mooie analyze,

Erg bedankt....

Vooral dat huisje vond ik appart.
Desolaat inderdaad, ik voelde mij ook zo die dag. De tijd tike door zonder leuke dingen..