Dit forum liep van 2008-2020, is nu gesloten en te bekijken als archief. Berichten plaats je in het nieuwe droomforum

Re: Oorlog

Apollo
6 jaar geleden

Ik heb laatste gedroomd over oorlog het was de derde wereld oorlog en engeland had hun leger in nederland gevestigt. Heel raar maar napoleon met zn franse leger naar nederland en wou alle christenen ophangen. Wij gingen weg met de auto alleen mijn zusje was in een keer weg. Zij had volgende dag haar verjaardag. Toen waren we op de snelweg en daar was een zee van autos. Op een gegeven moment kwamen we weer bij ons huis aan waar we weg waren gegaan. Het dorp waar wij in woonden was helemaal leeg behalve op een stel fietsers die als een malle aan het fietsen waren.

Als iemand hier een antwoord op weet zal ik dat erg waarderen.

Gr. Apollo

6 jaar geleden
Beheerder

Oorlog wijst op een crisis in jezelf. De burgeroorlog lijkt te zijn uitgebroken.
Er dreigt een 3e wereldoorlog, in feite is die al jaren gaande.
Alleen vindt het nog plaats in het Midden-Oosten en ook wel elders, maar ze vluchten wel hierheen.
Ergens is er een verbinding met de realiteit, maar het zou onjuist zijn het aan uitsluitend externe oorzaken te wijten.
Eerder is de uiterlijke wereld een beeld dat wordt gebruikt. Je bent er gevoeliger voor omdat er in jezelf een strijd plaatsvindt.
Napoleon maakte een einde aan de macht van de kerk en scheidde de machten. (Kerk en staat).

Hier lijkt religie een rol te spelen. De strijd tussen christenen en en b.v. moslims is een reƫel gevaar.
Het lijkt een apocalyptische strijd. (Frankrijk was voornamelijk Katholiek).

Omdat je zo jong bent, kan het de angst voor de grote wereld zijn. We leven in een turbulente tijd van enorme veranderingen en massa-immigraties. Daardoor ontstaan identiteitscrisis. Zo ook voor jou aan de drempel van het volwassen leven.

Iedereen lijkt op de vlucht. Maar het gevaar of de angst in jezelf kun je niet ontkomen.