Dit forum liep van 2008-2020, is nu gesloten en te bekijken als archief. Berichten plaats je in het nieuwe droomforum

neergestort vliegtuig

Ricardo
6 jaar geleden

Iemand die hier meer over weet?

Ik had vannacht namelijk een droom dat ik bij mijn beste vriend was, we waren toevallig op zijn slaapkamer toen ik het gordijn los wou maken.
Eenmaal losgemaakt zag ik op ongeveer 100 meter een verbrand wrak van een McDonnell Douglas MD-11 liggen, toen ik eenmaal doorhad dat dit foute boel was kreeg ik gelijk een beeld voor me, een geanimeerde versie over hoe het toestel zou zijn neergestort, best eng dat hij echt dwars door een huis ging en in brand vloog..

6 jaar geleden
Beheerder

Geeft vaak een falend plan aan of iets dat geen vleugels kan houden.
Kan ook zweven betekenen of te hoog willen vliegen (hybris/hoogmoed komt ten val)
Er hangt iets in de lucht. Iets geestelijk/psychisch.
Het lijkt een ander huis maar meestal ben je het ergens zelf.
Buren zijn b.v. delen waarvan je je niet bewust bent als "inwoners".

Zou bijvoorbeeld falende vakantieplannen kunnen betekenen.

Vuur wijst op emoties of woede.
Het is net zoiets als een vurige komeet of vliegende draak/slang die neerstort.
De laatst genoemde beelden zijn beladen met oer-energie. (archetypen)

6 jaar geleden

Dromen laten beelden in symbolieken zien en dient als verwerking van het gebeuren in je leven. De slaapkamer staat symbool voor privacy. Het wrak staat voor obstakels en hindernissen op weg naar je doel. Vooruitgang is lastig. Het huis symboliseert je lichaam en ziel. De kamers zijn je eigenschappen; je karakter en vaardigheden. Brand staat voor woede die moeilijk te controleren is.