Dit forum liep van 2008-2020, is nu gesloten en te bekijken als archief. Berichten plaats je in het nieuwe droomforum

Winkel

Tmkira
6 jaar geleden

Ik droomde dat ik in een soort winkel was met een hele groep vrienden. Ik was aan het knuffelen met een vrouw en ik dacht dat ze verliefd op me was. Ze zei ineens wel dat ze getrouwd was. Toen dacht ik ik ga iets kopen dus ik had mooie witte sneakers uitgekozen en toen ik naar de kassa ging wou ik ze gaan pakken. Ik stond super lang bin de kassa en ging telkens ff weg zodat er weer nieuwe mensen voor me gingen staan. Ik stond er al een half uur ofzo wat niet mijn bedoeling was. Toen ik eindelijk aan de beurt was vroeg ik waar de witte sneakers waren. Ze waren net gekocht door iemand anders. Ik wilde terug gaan naar mijn vrienden en kroop in het hokje waar ze met zijn alle inzaten voorheen (het was super klein maar alsnog zat iedereen daar ine erst). Ze waren allemaal weg. Ik keek naar buiten en zag een van mn vrienden een auto instappen. Ze waren gewoon weg gegaan zonder mij. Ik liep naar de gang om ook weg te gaan en zag daar 5 mooie edelstenen hangen. Ik pakte er een en stal hem. Ik liep naar buiten. Ik had erg hoge hakken aan en zocht naar mn fiets. Die had ik geparkeerd in iemands thuin in een zijstraat.

6 jaar geleden
Beheerder

Sneakers doet mij denken aan sneacky dus stiekem zoals die getrouwde vrouw versieren. (Bordeelsluipers LOL)
Het pashokje is veel te klein je kunt er je niet ontplooien. Vissen/haringen in een ton?
Het hokje/vakje ben je zelf.
Niemand ziet je staan en iedereen laat je in de steek (eigenschappen?)
Maar dan vind je 5 edelstenen.
Dat zijn niet alleen waardegevoelens en belangrijke eigenschappen maar ook de 5 zintuigen.
Maar je krijgt ze niet, je steelt. Proletarisch winkelen?
De hoge hakken geven iets hooghartigs aan net als wellicht die edelstenen die je niet hebt verdient.
Pronken met andermans veren?
De hoge hakken, de fiets en de tuin sporen niet met elkaar.
Het hoge en het lage. Of, effe aarden.

1 keer bewerkt. De laatste keer was 6 jaar geleden door Sheherazade.

6 jaar geleden

Dromen laten beelden in symbolieken zien en dient als verwerking van het gebeuren in je leven. Ik de winkel kun je kopen wat je nodig hebt. Het kunnen ook eigenschappen zijn die je bij je naar boven kunt laten halen.

In een groep vrienden kun je je sterker voelen dan als je alleen bent. Je kunt de krachten bundelen. Wie niet sterk is moet slim zijn. Je vind het prettig dat je aandacht krijgt van de vrouw. Maar je houd gepaste afstand. In plaats van jezelf ontplooien kies je voor het materiele om je te verreiken. De schoenen hebben geven je een bepaalde kick.

Zodra je er weer alleen voorstaat, gaan mensen voor je staan en laat je je beurt voorbij gaan. Assertiviteit maakt sterker. Je bent zoals ieder ander ook belangrijk en uniek. Laat dat zien! Door je achter te stellen loopt een ander weg met je sneakers. Mensen maken gebruik van zwakkeren. De vrienden in je droom, nemen je ook niet meer serieus. Ze zijn met de noorderzon vertrokken. De edelstenen zijn sprankelende voorwerpen. Jij als ruwe diamant mag ook fonkelen. De hoge hakken stellen voor dat je op je tenen loopt. Op de fiets hou je je in balans en kies je je eigen weg. Je mag je eigen tuintje ook opzoeken.